Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "matematika"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sluneční hodiny aneb chvála vektorů

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sluneční hodiny, a to zejména vytvoření ciferníku svislých slunečních hodin na ukloněné stěně, je skutečná výzva, ke které potřebujeme znát nejen dobře zákonitosti vzájemného pohybu Slunce a Země, tedy základy astronomie, ale i vektory, pomocí kterých je výpočet hodin velmi ulehčen.
Autor PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.

Sbírka úloh z aplikované matematiky – elektro

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sbírka řešených úloh z aplikované matematiky pro střední školy pro technické obory s elektrotechnickým základem je součástí materiálů vydávaných NPI ČR k podpoře výuky matematiky na středních a vyšších odborných školách.
Autor Ivo Krobot

Konstruktivně na grafy funkcí

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje využitelné volně dostupné aplikace pro výuku funkcí se zvláštním zaměřením na web Elektronický učitel.
Autor Marie Poesová

Příklady s penzijní tematikou

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá finanční gramotností, v přiloženém dokumentu naleznete praktický příklad.
Autor Jan Kubica

Třetí prostor jako podnikatelský záměr

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o britském projektu, který s pomocí soukromé firmy a vzdálených, z indického subkontinentu působících učitelů pomáhá žákům z okolí Londýna prostřednictvím technologií dohnat zpoždění v matematice.
Autor Bořivoj Brdička

Rozvíjeli jsme digitální gramotnost žáků při řešení „autentických úloh“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Existuje mnoho podob, jak rozvíjet digitální gramotnost. V článku poukazujeme na konkrétní zkušenost využití digitálních technologií při řešení autentických úloh, které se týkají událostí z běžného života. Úlohy byly řešeny žáky 5. ročníku základní školy.
Autor Eva Nováková

Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2018

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začátkem listopadu proběhlo tradiční setkání učitelů matematiky v Srní, které spolupořádala JČMF – Společnost učitelů matematiky, JČMF – Česká matematická společnost, JČMF, pobočný spolek Plzeň a Katedra matematiky FAV ZČU Plzeň.
Autor PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.

Pokusné ověřování výběrové zkoušky ze středoškolské matematiky – Matematika+

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s § 171 odst. 1 školského zákona vyhlašuje pokusné ověřování obsahu, formy, organizace a hodnocení výběrové zkoušky ze středoškolské matematiky, kterou lze konat jako nepovinnou zkoušku profilové části maturitní zkoušky.
Autor MŠMT

Vietnamští učitelé o letních prázdninách řeší příklady z matematiky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Aby se pozvedla úroveň výuky, musí vietnamští učitelé během prázdnin vyřešit stovky matematických příkladů. Na konci následujícího školního roku pak budou sami zhodnocovat výsledky zlepšení.
Autor Julie Ravingerová

Pohyb

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáka je ve škole velmi důležité, jelikož jím může být motivován, odměňován, posouván dále, ale také demotivován. Řada odkazů a jednotlivých článků níže nabízí příklady úloh z různých oblastí vzdělávání a k nim připravené ukázkové hodnocení, včetně žákovských řešení. Úkol, řešený na Národním ústavu pro vzdělávání, vychází přímo ze dvou opatření v DZ 2015–2020, a to F.5.4: připravit podpůrné materiály, jako jsou přehledy hodnocení/známkování uvádějící kritéria pro hodnocení a škálování různých aspektů žákova výkonu, a modelové příklady ilustrující výkon žáka na různých úrovních. Doufáme, že příklady, které zde naleznete, budou sloužit pro Vaši praxi a budou Vás inspirovat k tvorbě vlastního hodnocení žáků, které je bude motivovat.
Autor Petr Polívka
Celkem: 97