Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mateřská škola"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mateřská škola"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Nizozemské předškolní vzdělávání z perspektivy české učitelky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek jsem napsala na základě svého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat na dvou mateřských a základních školách. Pracovní stáž probíhala v městě Leuwardeen v těchto dvou institucích: Samen Groot Brengen, Wynwizer. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učiteli a učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů užívaných v Nizozemí.
Autor Lucie Zormanová

Dánské preprimární vzdělávání očima české učitelky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek jsem napsala na základě svého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat v mateřské škole. Pracovní stáž probíhala v této instituci: Bornenes Kontor. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učiteli a učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů užívaných v Dánsku.
Autor Lucie Zormanová

Estonské předškolní vzdělávání očima české učitelky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek jsem napsala na základě mého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat na mateřské škole. Pracovní stáž probíhala v Sookure Lasteaed v Paide. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učiteli a učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů užívaných v Estonsku.
Autor Lucie Zormanová

Islandská mateřská škola očima české učitelky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek jsem napsala na základě svého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat na mateřské škole. Pracovní stáž probíhala v Leikskólinn Hjallatún. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učiteli a učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů užívaných na Islandu.
Autor Lucie Zormanová

Montessori mateřská škola a základní škola v Itálii

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek jsem napsala na základě mého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat v mateřské a základní škole L´Opera Nazionale Montessori v Římě. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů užívaných v Itálii.
Autor Lucie Zormanová

Tvořivá dramatika v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek je reflexí webináře ze dne 1. 2. 2017 a nabízí vhled do tvořivé dramatiky v mateřské škole.
Autor Michael Novotný

Výuka čtení dle Ireny Majchrzak

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje metodu výuky čtení, se kterou jsem měla možnost se seznámit v mateřské škole v Polsku. Tato metoda je v polských mateřských školách hodně užívaná. Jejím velkým pozitivem je, že nenásilnou formou učí děti číst jednoduchá slova a dá se používat u dětí od nejmladšího věku. Metodu jsem viděla používat i děti ve věku 2,5 roku.
Autor Lucie Zormanová

Nemáme rádi agresi, preferujeme přátelství

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek se zabývá agresivním chováním u předškolních dětí. Jeho hlavní část přináší nápady na aktivity, které napomáhají k prevenci agresivity u dětí, k rozvíjení jejich vzájemných pozitivních vztahů, k rozvíjení sociálních dovedností u dětí, k rozvoji dovednosti ventilovat vztek, agresi žádoucím způsobem.
Autor Lucie Zormanová

Adaptace nových dětí na prostředí mateřské školy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Problémy s adaptací dětí na nové prostředí a kamarády v mateřské škole jsou každoročním problémem většiny mateřských škol. Tento článek proto nabízí učitelkám a učitelům mateřských škol několik praktických (a doufáme že i užitečných) rad, jak lépe zvládnout adaptaci nově příchozích dětí do mateřské školy.
Autor Mgr. et Bc. Michael Novotný

Anglické předškolní vzdělávání očima učitelky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek jsem napsala na základě svého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat na dvou mateřských školách. Pracovní stáž probíhala ve městě Lancaster v těchto dvou institucích: LMC Treetops Nursery a Bowerham Primary and Nursery School. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učiteli a učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů a metodických příruček užívaných v Anglii a Velké Británii.
Autor Lucie Zormanová
Celkem: 55