Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mateřská škola"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mateřská škola"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Halloween

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Jedná se o týdenní tematický plán určený pro děti ze speciální mateřské školy, který se pojí k svátku Halloween. Děti mají možnost seznámit se s tradicemi a zvyky Halloweenu prostřednictvím hudebně pohybových činností, výtvarného tvoření a dalších aktivit.
Autor Michaela Gondeková

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice RVP PV

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice ŠVP a TVP PV

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, I. část

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, II. část

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

WELCOME – Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání – úvod

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Úvodní článek seriálu, který přináší ukázky z publikace Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání, výstupu projektu WELCOME. Článek představuje publikaci a projekt včetně přehledu plánovaných článků v seriálu.
Autor Pavlína Hublová

Specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole - 1. díl

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Práce s dětmi raného věku v mateřské škole má svá specifika. Autorka velmi výstižně popisuje jednotlivé oblasti související s touto problematikou. Na vzdělávání dvouletých se nelze dívat jen jednou optikou. Je nutné mít na zřeteli kromě nezpochybnitelných práv a potřeb dítěte také další aspekty zařazování těchto dětí do instituce. V sérii navazujících článků autorka čtenáře provede problematikou rodinné politiky a potřeb rodin, podmínek vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách, psychologických aspektů vzdělávání dvouletých. V poslední části nalezne čtenář několik výrazných specifik, která je nutné akceptovat při vzdělávání dětí v raném věku. V okamžiku rozhodování pro přijetí dítěte ke vzdělávání je nezbytné tato specifika dobře znát, ujasnit si, zda má daná mateřská škola potenciál vytvořit takové podmínky pro vzdělávání, aby nebyla ohrožena kvalita vzdělávání všech dětí.
Autor PhDr. Jana Kropáčková Ph.D.

Specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole - 2. díl

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Práce s dětmi raného věku v mateřské škole má svá specifika. Autorka velmi výstižně popisuje jednotlivé oblasti související s touto problematikou. Na vzdělávání dvouletých se nelze dívat jen jednou optikou. Je nutné mít na zřeteli kromě nezpochybnitelných práv a potřeb dítěte také další aspekty zařazování těchto dětí do instituce. V sérii navazujících článků autorka čtenáře provede problematikou rodinné politiky a potřeb rodin, podmínek vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách, psychologických aspektů vzdělávání dvouletých. V poslední části nalezne čtenář několik výrazných specifik, která je nutné akceptovat při vzdělávání dětí v raném věku. V okamžiku rozhodování pro přijetí dítěte ke vzdělávání je nezbytné tato specifika dobře znát, ujasnit si, zda má daná mateřská škola potenciál vytvořit takové podmínky pro vzdělávání, aby nebyla ohrožena kvalita vzdělávání všech dětí.
Autor PhDr. Jana Kropáčková Ph.D.

Specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole - 3. díl

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Práce s dětmi raného věku v mateřské škole má svá specifika. Autorka velmi výstižně popisuje jednotlivé oblasti související s touto problematikou. Na vzdělávání dvouletých se nelze dívat jen jednou optikou. Je nutné mít na zřeteli kromě nezpochybnitelných práv a potřeb dítěte také další aspekty zařazování těchto dětí do instituce. V sérii navazujících článků autorka čtenáře provede problematikou rodinné politiky a potřeb rodin, podmínek vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách, psychologických aspektů vzdělávání dvouletých. V poslední části nalezne čtenář několik výrazných specifik, která je nutné akceptovat při vzdělávání dětí v raném věku. V okamžiku rozhodování pro přijetí dítěte ke vzdělávání je nezbytné tato specifika dobře znát, ujasnit si, zda má daná mateřská škola potenciál vytvořit takové podmínky pro vzdělávání, aby nebyla ohrožena kvalita vzdělávání všech dětí.
Autor PhDr. Jana Kropáčková Ph.D.

Respektovat a být respektován

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V roce 2005 byla prvně vydána kniha čtyř českých psychologů P. Kopřivy, J. Nováčkové, D. Nevolové a T. Kopřivové Respektovat a být respektován. Koncept vznikal v devadesátých letech nejdřív v podobě kurzů. Zkušenosti z nich jsme zužitkovali při psaní uvedené knihy, které se do letošního roku prodalo již přes 94 000 výtisků. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor PhDr. Jana Nováčková, CSc.
Celkem: 55