Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adaptace nových dětí na prostředí mateřské školy
| Problémy s adaptací dětí na nové prostředí a kamarády v mateřské škole jsou každoročním problémem většiny mateřských škol. Tento článek proto nabízí učitelkám a učitelům mateřských škol několik praktických (a doufáme že i užitečných) rad, jak lépe zvládnout adaptaci nově příchozích dětí do mateřské školy.  | Mgr. et Bc. Michael Novotný |
|
|
| |
3 komentáře |
11. 12. 2013 |
23436 |
Kosprd a Telecí
| Humorný příběh vypráví o přátelství dvou předškoláků. Malý chlapec s podivným příjmením Kosprd je přiveden proti své vůli do školky, kde se setkává s předškolačkou se stejně podivným příjmením Telecí. Spolu vymýšlí a provádějí spoustu neuvážených nápadů, které vyvrcholí útěkem z mateřské školy.
V článku nabízíme náměty na aktivity pro práci s první kapitolou knihy včetně odkazů na inspiraci z dalších modulů Metodického portálu RVP.CZ.
Kniha získala 1. místo v literární soutěži o nejlepší původní českou prózu vyhlášené nakladatelstvím ALBATROS ve společnosti Albatros Media a. s. v roce 2012.  | Eva Papoušková |
|
|
| |
|
25. 09. 2013 |
7609 |
Mateřská škola komunikuje s rodiči: Situace, které mohou nastat
| Článek přináší ukázku z knihy Mateřská škola komunikuje s rodiči. V knize najdou spoustu užitečných informací nejen učitelé mateřských škol. Přináší návrhy řešení problémů, se kterými se setká každý učitel mateřské školy. Je doplněna řadou příkladů z praxe.  | Ladislava Lažová |
|
|
| |
1 komentář |
25. 06. 2013 |
10528 |
Angličtina a děti v předškolním a mladším školním věku - tipy a triky pro učitele i rodiče
| Malé děti jsou jako houba, nasávají to, co je kolem nich. Když mají kolem sebe angličtinu, nasávají angličtinu. Tento příspěvek shrnuje některé přístupy a postupy, které dobře fungovaly při práci s dětmi ve škole i mými vlastními, a nabízí i odpovědi na otázky učitelů a rodičů, které často dostávám.  | Ivana Chmelařová |
|
|
| |
8 komentářů |
16. 05. 2013 |
46834 |
Dobrá školka respektuje osobnost dítěte
| Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání byl poprvé vydán v roce 2001, čímž byla spuštěna reforma v mateřských školách, v aktualizované verzi byl schválen v roce 2004. Co měla reforma vlastně přinést a do jaké míry se její cíle uskutečnily? Jaké změny by měla znamenat revize RVP PV, která v současnosti probíhá? Na toto téma jsme rozmlouvali s Martinou Kupcovou, která měla v minulých letech na starosti koncepční práci pro mateřské školy.  | Zoja Franklová |
|
|
| |
1 komentář |
21. 08. 2012 |
8361 |
Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice ŠVP a TVP PV
| Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.  | Národní ústav pro vzdělávání |
|
|
| |
|
24. 07. 2012 |
4804 |
Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice RVP PV
| Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.  | Národní ústav pro vzdělávání |
|
|
| |
|
20. 07. 2012 |
3292 |
Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, II. část
| Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.  | Národní ústav pro vzdělávání |
|
|
| |
|
18. 07. 2012 |
9500 |
Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, I. část
| Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.  | Národní ústav pro vzdělávání |
|
|
| |
|
16. 07. 2012 |
3345 |
Konzultační centrum VÚP - odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, II. část
| Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Výzkumného ústavu pedagogického v Praze na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.  | Výzkumný ústav pedagogický v Praze |
|
|
| |
|
11. 03. 2011 |
8810 |