Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mateřská škola"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mateřská škola"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kosprd a Telecí

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Humorný příběh vypráví o přátelství dvou předškoláků. Malý chlapec s podivným příjmením Kosprd je přiveden proti své vůli do školky, kde se setkává s předškolačkou se stejně podivným příjmením Telecí. Spolu vymýšlí a provádějí spoustu neuvážených nápadů, které vyvrcholí útěkem z mateřské školy. V článku nabízíme náměty na aktivity pro práci s první kapitolou knihy včetně odkazů na inspiraci z dalších modulů Metodického portálu RVP.CZ. Kniha získala 1. místo v literární soutěži o nejlepší původní českou prózu vyhlášené nakladatelstvím ALBATROS ve společnosti Albatros Media a. s. v roce 2012.
Autor Eva Papoušková

Barevné hraní

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Obsahem článku je zaznamenaná zkušenost se zapojením rodiny do tvorby výukových materiálů pro děti z mateřských škol a dále předání zkušeností s ověřováním souboru při práci s dětmi u tabule.
Autor Ivana Hrubá Eliášová

Angličtina a děti v předškolním a mladším školním věku - tipy a triky pro učitele i rodiče

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Malé děti jsou jako houba, nasávají to, co je kolem nich. Když mají kolem sebe angličtinu, nasávají angličtinu. Tento příspěvek shrnuje některé přístupy a postupy, které dobře fungovaly při práci s dětmi ve škole i mými vlastními, a nabízí i odpovědi na otázky učitelů a rodičů, které často dostávám.
Autor Ivana Chmelařová

Příprava dětí na vstup do ZŠ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Problematika školní připravenosti dětí pomocí stimulačního programu, který vychází ze zkušeností s využíváním pomůcek a materiálů Montessori způsobu práce s dětmi do 6 let v posuzovaných oblastech školní připravenosti (matematické představy, zrakové vnímání a prostorová orientace, sluchové vnímání, paměť a řeč, grafomotorika). Využívá přítomnosti rodičů, kteří mají možnost pozorovat práci dětí a pracovat společně s dětmi.
Autor Jana Smolková

Informační technologie v MŠ ano, či ne? U nás ne.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Série článků se věnuje využívání informačních technologií v mateřské škole. Tento článek je jedním ze tří, na kterých se podílely učitelky několika mateřských škol. Je zde popsán pohled zástupkyně ředitelky Montessori mateřské školy v Kladně.
Autor Jana Smolková

Rozvíjení digitální gramotnosti u dětí předškolního věku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje zkušenosti s projektem Malá digitální univerzita (MDU), který byl realizovaný v mateřské škole s cílem rozvíjet digitální gramotnost dětí. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Jarmila Šebková

Musí být ŠVP projednán se zřizovatelem mateřské školy?

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Odpověď na často kladený dotaz.
Autor Kateřina Smolíková

Mateřská škola komunikuje s rodiči: Situace, které mohou nastat

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší ukázku z knihy Mateřská škola komunikuje s rodiči. V knize najdou spoustu užitečných informací nejen učitelé mateřských škol. Přináší návrhy řešení problémů, se kterými se setká každý učitel mateřské školy. Je doplněna řadou příkladů z praxe.
Autor Ladislava Lažová

Dítě s ADHD v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nejen v naší populaci se stále častěji setkáváme s diagnostikou ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder – porucha pozornosti s hyperaktivitou) u dětí. Tyto děti mají největší problém s tím, aby udržely pozornost, trpí nadměrnou aktivitou, impulzivitou, neutlumenými projevy chování a chabou seberegulací vlastních reakcí na nejrůznější podněty, často bývají nepochopené svým okolím. U těchto dětí velmi záleží na vhodném působení všech činitelů, které se vyskytují v jejich okolí. Nezbytná a velmi důležitá je všestranná péče o tyto děti, dostatek tolerance, citlivého přístupu a správné pedagogické působení jsou vždy namístě.
Autor Lenka Minaříková

Analýza autoevaluačních procesů v MŠ - rozhovory s ředitelkami

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší čtyři řízené rozhovory s ředitelkami MŠ, které byly zaznamenány v rámci výzkumného úkolu Analýza autoevaluačních procesů v MŠ.
Autor Lubomír Tanzmann
Celkem: 55