Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mateřská škola"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mateřská škola"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Společně to dokážeme (7. díl) – „To je moje tělo“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek je jedním ze série článků navazujících na úvodní první díl s teoretickým úvodem k popisovaným aktivitám. Aktivity uváděné v sérii článků mají společnou formu práce – děti pracují v různě velkých skupinách. Všechny z uvedených aktivit rozvíjí přirozeně spolupráci mezi dětmi a vzájemné vztahy při plněné společného úkolu, potažmo jsou rozvíjeny i jiné dovednosti, což je uvedeno vždy na začátku každého článku v dalších záměrech pedagoga. Závěr každého článku tvoří reflexe, tedy zpětná vazba pedagoga k uvedené a zdokumentované aktivitě.
Autor Marie Čermáková

Společně to dokážeme (6. díl) – „Postavíme Čínskou zeď“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek je jedním ze série článků navazujících na úvodní první díl s teoretickým úvodem k popisovaným aktivitám. Aktivity uváděné v sérii článků mají společnou formu práce – děti pracují v různě velkých skupinách. Všechny z uvedených aktivit rozvíjí přirozeně spolupráci mezi dětmi a vzájemné vztahy při plněné společného úkolu, potažmo jsou rozvíjeny i jiné dovednosti, což je uvedeno vždy na začátku každého článku v dalších záměrech pedagoga. Závěr každého článku tvoří reflexe, tedy zpětná vazba pedagoga k uvedené a zdokumentované aktivitě.
Autor Marie Čermáková

Společně to dokážeme (4. díl) – „Listopadový strom“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek je čtvrtým ze série stejnojmenných článků navazujících na teoretický úvod v prvním z nich. Praktické ukázky přinášejí příklady společného tvoření předškolních dětí. Popsané aktivity v sérii článků posilují jeden z možných způsobů, jak nejen posilovat vzájemné vztahy při plnění společného úkolu, ale také vedou k upevňování odpovídajících dovedností v oblasti jemné motoriky, výtvarného vyjadřovaní a posilují pracovní a činnostní kompetence. Závěr každé popsané a zdokumentované aktivity pak tvoří pedagogická reflexe.
Autor Marie Čermáková

Společně to dokážeme (2. díl) – „Dům, ve kterém bydlím“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek je druhým ze série stejnojmenných článků navazujících na teoretický úvod v prvním z nich. Praktické ukázky přinášejí příklady společného tvoření předškolních dětí. Popsané aktivity v sérii článků posilují jeden z možných způsobů, jak nejen posilovat vzájemné vztahy při plnění společného úkolu, ale také vedou k upevňování odpovídajících dovedností v oblasti jemné motoriky, výtvarného vyjadřovaní a posilují pracovní a činnostní kompetence. Závěr každé popsané a zdokumentované aktivity pak tvoří pedagogická reflexe.
Autor Marie Čermáková

Společně to dokážeme (5. díl) – „Naše Země, děti z celého světa“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek je jedním ze série stejnojmenných článků navazujících na úvodní první díl s teoretickým úvodem k popisovaným aktivitám. Aktivity uváděné v sérii článků mají společnou formu práce – děti pracují v různě velkých skupinách. Všechny z uvedených aktivit rozvíjí přirozeně spolupráci mezi dětmi a vzájemné vztahy při plněné společného úkolu, potažmo jsou rozvíjeny i jiné dovednosti, což je uvedeno vždy na začátku každého článku v dalších záměrech pedagoga. Závěr každého článku tvoří reflexe, tedy zpětná vazba pedagoga k uvedené a zdokumentované aktivitě.
Autor Marie Čermáková

Společně to dokážeme (3. díl) – „Co jsme našli na louce“

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek je třetím ze série stejnojmenných článků navazujících na teoretický úvod v prvním z nich. Praktické ukázky přinášejí příklady společného tvoření předškolních dětí. Popsané aktivity v sérii článků posilují jeden z možných způsobů, jak nejen posilovat vzájemné vztahy při plnění společného úkolu, ale také vedou k upevňování odpovídajících dovedností v oblasti jemné motoriky, výtvarného vyjadřovaní a posilují pracovní a činnostní kompetence. Závěr každé popsané a zdokumentované aktivity pak tvoří pedagogická reflexe.
Autor Marie Čermáková

Inspirace, jak vytvořit systém podpory nadání v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se věnuje možným krokům, které předcházejí vzniku systému podpory nadání v mateřské škole, a současně akcentuje přínos dalšího vzdělávání pedagogů pro toto téma. Článek by měl fungovat i jako inspirace, jejímž cílem je poukázat na skutečnosti, kterým je v rámci podpory nadání či nadaných třeba věnovat pozornost.
Autor Mgr. Jitka Adamová

Významná výročí v roce 2019 – předškolní vzdělávání: mateřská škola a její proměny

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek připomíná významné výročí založení první české mateřské školy. Věnuje se též období reformního hnutí, zmiňuje důležité změny v práci s předškolními dětmi. Zdůrazňuje význam předškolního vzdělávání a zamýšlí se nad současnými problémy v této oblasti. Pozornost je také věnována zamyšlení nad budoucím směřováním mateřských škol.
Autor Mgr. Andrea Mouchová

Krize v japonských mateřských školách

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
V důsledku obrovské poptávky po místech v předškolních zařízeních se Japonci dostávají do neobvyklé situace.
Autor Julie Ravingerová

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, I. část

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání
Celkem: 61