Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mapa"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "mapa"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výškopis na mapách ‒ praktická hodina při výuce zeměpisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Návod na praktickou hodinu, kterou zařazuji do výuky o mapách. Žáci vytváří trojrozměrný model fiktivního ostrova a touto praktickou činností se učí, co jsou vrstevnice a jak se znázorňuje výškopis na mapách.
Autor Michal Kašpar

Jak na internet: Jak používat mapy na Internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Poměrně běžná situace. Chtěli byste o víkendu vyrazit někam na výlet, ale vlastně ani pořádně nevíte kam. Víte, že byste se rádi prošli přírodou v ne příliš náročném terénu, protože s sebou budete mít malé děti. Zavítat na nějaký hrad by se Vám asi také docela líbilo, určitě by měla být v těsném okolí nějaká pěkná hospůdka, kde si dáte oběd. No a cestou domů by bylo skvělé, kdybyste pozdravili babičku, která bydlí kousek za Berounem.
Autor Akademie CZ.NIC

Výlet k indiánům

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Výlet za Indiány nezažívají děti každý den. Čeká je velké dobrodružství, u kterého budou objevovat, poznávat, učit se novým věcem a vědomostem, vyrábět typické věci pro indiány, tančit jako Indiáni, zpívat, dokonce i mluvit jako indiáni. Tento výstup lze rozdělit na dva dny, či zkrátit na jednu lekci. Nabízí se spousta činností, ze kterých lze vybrat, aniž by na sebe musely navazovat.
Autor Veronika Lorgerová

Plán a mapa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka v příspěvku popisuje různé praktické činnosti tematicky spojené s plány a mapami. Žáci se seznamují s pojmy půdorys, výškopis, měřítko; sestavují podle skutečnosti model okolí školy, sledují a srovnávají mapy různých měřítek …
Autor Alena Matušková

Povrch, vodstvo, města a vyvození pojmů počasí a podnebí ve 4. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek je praktickým popisem vyučovací hodiny vlastivědy. Vyučovací jednotka je rozdělena na část opakovací (prohloubení učiva Povrch, vodstvo a města ČR), dále na část osvojování nového učiva (pojmy počasí, podnebí; praktická dovednost čtení v mapě). Žáci se učí kooperaci ve skupině.
Autor Lenka Šnapková

Orientace na mapě ČR ve 4. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Praktický příspěvek je zaměřen na práci s mapou a na rozlišování státních symbolů a orgánů státní moci ČR. Žáci si osvojí pojmy globus, mapa, plán, poledníky, rovnoběžky atd.
Autor Lenka Šnapková

Navigace podle mapy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prožitková aktivita, která umožňuje procvičit orientaci v mapě a komunikační dovednost zadávat instrukce. Vedle toho vede k pochopení, že výchova, zkušenosti a kultura vytvářejí v našich myslích mapy, podle kterých se orientujeme a jejichž rozdílnost může vést k nedorozuměním.
Autor Jan Buryánek

Jak správně měřit vzdálenosti na mapách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek prezentuje způsoby, kterými je možné zjišťovat vzdálenosti mezi dvěma místy na zemském povrchu tak, abychom získali nejpřesnější výsledek. Uvedené způsoby tak zohledňují druhy map a jejich zkreslení vzniklé převodem zakřiveného zemského povrchu do roviny. V závěru je uveden návrh činností v rámci 1 vyučovací hodiny s problematikou měření na mapách.
Autor Pavel Červený

Vinařice – místo, kde bydlím

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Žáci vytvoří „svůj obraz“ obce, jehož výstupem je plánovaná tříměsíční výstava. Cílem je přiblížit kulturněhistorický kontext obce Vinařice žákům místní ZŠ, a přispět tak k posílení lokální identity a sociálních kompetencí žáků. Naučit je orientovat se v paměťových institucích, získávat odtud odpovídající informace a ty dále adekvátně využívat.
Autor Pavla Žvachtová

Úlohy ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Zeměpis)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje úlohu ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) týkající se zeměpisu. Tato praktická úloha je zaměřená na tvůrčí přístup při řešení určitého problému.
Autor Aisis o.s.
Celkem: 15