Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Výlet k indiánům
| Výlet za Indiány nezažívají děti každý den. Čeká je velké dobrodružství, u kterého budou objevovat, poznávat, učit se novým věcem a vědomostem, vyrábět typické věci pro indiány, tančit jako Indiáni, zpívat, dokonce i mluvit jako indiáni.
Tento výstup lze rozdělit na dva dny, či zkrátit na jednu lekci. Nabízí se spousta činností, ze kterých lze vybrat, aniž by na sebe musely navazovat.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost střednědobý
|
|
|
|
|
26. 05. 2016 |
18286 |
Jak na internet: Jak používat mapy na Internetu
| Poměrně běžná situace. Chtěli byste o víkendu vyrazit někam na výlet, ale vlastně ani pořádně nevíte kam. Víte, že byste se rádi prošli přírodou v ne příliš náročném terénu, protože s sebou budete mít malé děti. Zavítat na nějaký hrad by se Vám asi také docela líbilo, určitě by měla být
v těsném okolí nějaká pěkná hospůdka, kde si dáte oběd. No a cestou domů by bylo skvělé, kdybyste pozdravili babičku, která bydlí kousek za Berounem.  | Akademie CZ.NIC |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
24. 02. 2015 |
4240 |
Výškopis na mapách ‒ praktická hodina při výuce zeměpisu
| Návod na praktickou hodinu, kterou zařazuji do výuky o mapách. Žáci vytváří trojrozměrný model fiktivního ostrova a touto praktickou činností se učí, co jsou vrstevnice a jak se znázorňuje výškopis na mapách.  | Michal Kašpar |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
18. 11. 2011 |
11005 |
Mineralogická mapa ČR
| Mineralogická a petrologická mapa ČR je učební pomůcka, kterou si žáci sami vyrobí a která jim zároveň umožní utřídit si informace o základních vlastnostech, využití a nalezištích významných šperkařských nerostů, technických rud a hornin na území ČR.  | Jiří Fuksa |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
26. 05. 2010 |
15183 |
Detektiv v kuchyni
| Žáci rozdělení do skupin dle různých zemí obdrží imitaci jídelníčku psaným jazykem dané země, který mají přeložit (se slovníkem, či dedukcí). Ve 2. fázi žáci pojmenovávají stejné názvy jídel v různých jazycích. Najdou 6 českých jídel v cizích jazycích (jídelníčcích), zjistí, která písmena v češtině neexistují.  | Tanja Lovše |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
05. 09. 2009 |
6576 |
Prázdniny
| Děti si v kruhu sdělují své prázdninové plány, tj. kam pojedou, jakým dopravním prostředkem, atd. Poté se naučí písničku Wheels on the Bus, text doprovází pohybem. Následuje debata o zásadách bezpečnosti pro chodce a cyklisty. V praxi si pravidla vyzkoušejí žáci na dopravním hřišti. Na závěr ve skupinách sestaví desatero bezpečného chodce a cyklisty. Navzájem si skupiny pod vedením učitele poskytnou zpětnou vazbu.  | Marie Horčičková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
05. 06. 2009 |
9930 |
Poznejte svůj kraj pomocí mapového serveru
| Příspěvek popisuje webový mapový server Plzeňské kraje a možnosti, jak s těmito mapami pracovat a využít je ve výuce.  | Iva Drahokoupilová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 05. 2008 |
4557 |
Skrytá tvář autorky detektivek
| Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.  | Jan Čáp |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
11. 04. 2008 |
7672 |
Úlohy ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Zeměpis)
| Příspěvek obsahuje úlohu ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) týkající se zeměpisu. Tato praktická úloha je zaměřená na tvůrčí přístup při řešení určitého problému.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
12. 02. 2008 |
8864 |
Vinařice – místo, kde bydlím
| Žáci vytvoří „svůj obraz“ obce, jehož výstupem je plánovaná tříměsíční výstava. Cílem je přiblížit kulturněhistorický kontext obce Vinařice žákům místní ZŠ, a přispět tak k posílení lokální identity a sociálních kompetencí žáků. Naučit je orientovat se v paměťových institucích, získávat odtud odpovídající informace a ty dále adekvátně využívat.  | Pavla Žvachtová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
20. 11. 2007 |
12852 |