Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Plán a mapa
| Autorka v příspěvku popisuje různé praktické činnosti tematicky spojené s plány a mapami. Žáci se seznamují s pojmy půdorys, výškopis, měřítko; sestavují podle skutečnosti model okolí školy, sledují a srovnávají mapy různých měřítek …  | Alena Matušková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
14. 03. 2005 |
20699 |
Povrch, vodstvo, města a vyvození pojmů počasí a podnebí ve 4. ročníku
| Příspěvek je praktickým popisem vyučovací hodiny vlastivědy. Vyučovací jednotka je rozdělena na část opakovací (prohloubení učiva Povrch, vodstvo a města ČR), dále na část osvojování nového učiva (pojmy počasí, podnebí; praktická dovednost čtení v mapě). Žáci se učí kooperaci ve skupině.  | Lenka Šnapková |
Praktický příspěvek příklad uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
20. 05. 2005 |
28036 |
Orientace na mapě ČR ve 4. ročníku
| Praktický příspěvek je zaměřen na práci s mapou a na rozlišování státních symbolů a orgánů státní moci ČR. Žáci si osvojí pojmy globus, mapa, plán, poledníky, rovnoběžky atd.  | Lenka Šnapková |
Praktický příspěvek příklad uč.hodina
|
|
|
|
|
10. 08. 2005 |
34735 |
Navigace podle mapy
| Prožitková aktivita, která umožňuje procvičit orientaci v mapě a komunikační dovednost zadávat instrukce. Vedle toho vede k pochopení, že výchova, zkušenosti a kultura vytvářejí v našich myslích mapy, podle kterých se orientujeme a jejichž rozdílnost může vést k nedorozuměním.  | Jan Buryánek |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
29. 08. 2006 |
8798 |
Jak správně měřit vzdálenosti na mapách
| Příspěvek prezentuje způsoby, kterými je možné zjišťovat vzdálenosti mezi dvěma místy na zemském povrchu tak, abychom získali nejpřesnější výsledek. Uvedené způsoby tak zohledňují druhy map a jejich zkreslení vzniklé převodem zakřiveného zemského povrchu do roviny. V závěru je uveden návrh činností v rámci 1 vyučovací hodiny s problematikou měření na mapách.  | Pavel Červený |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
4 komentáře |
11. 10. 2007 |
40510 |
Vinařice – místo, kde bydlím
| Žáci vytvoří „svůj obraz“ obce, jehož výstupem je plánovaná tříměsíční výstava. Cílem je přiblížit kulturněhistorický kontext obce Vinařice žákům místní ZŠ, a přispět tak k posílení lokální identity a sociálních kompetencí žáků. Naučit je orientovat se v paměťových institucích, získávat odtud odpovídající informace a ty dále adekvátně využívat.  | Pavla Žvachtová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
20. 11. 2007 |
12807 |
Úlohy ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Zeměpis)
| Příspěvek obsahuje úlohu ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) týkající se zeměpisu. Tato praktická úloha je zaměřená na tvůrčí přístup při řešení určitého problému.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
12. 02. 2008 |
8828 |
Skrytá tvář autorky detektivek
| Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.  | Jan Čáp |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
11. 04. 2008 |
7617 |
Poznejte svůj kraj pomocí mapového serveru
| Příspěvek popisuje webový mapový server Plzeňské kraje a možnosti, jak s těmito mapami pracovat a využít je ve výuce.  | Iva Drahokoupilová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 05. 2008 |
4549 |
Prázdniny
| Děti si v kruhu sdělují své prázdninové plány, tj. kam pojedou, jakým dopravním prostředkem, atd. Poté se naučí písničku Wheels on the Bus, text doprovází pohybem. Následuje debata o zásadách bezpečnosti pro chodce a cyklisty. V praxi si pravidla vyzkoušejí žáci na dopravním hřišti. Na závěr ve skupinách sestaví desatero bezpečného chodce a cyklisty. Navzájem si skupiny pod vedením učitele poskytnou zpětnou vazbu.  | Marie Horčičková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
05. 06. 2009 |
9890 |