Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "manipulace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "manipulace"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dítě a jeho postavení ve skupině

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Co u dětí ovlivňuje vytváření prosociálních vztahů.
Autor Alžběta Palatinová

MŠ - Třídění

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Množinové představy. Dítě třídí na základě stejné vlastnosti (charakteristiky), např. má stejnou barvu, tvar, velikost jako ten druhý nebo další.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

MŠ - Párování

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

MŠ - Řady a postupy

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Množinové představy. Dítě manipuluje s objekty, odhaluje a respektuje jejich vzájemné vztahy (včetně početních i geometrických). Využívá úsudek, při němž pracuje i se skupinovými podmínkami.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

MŠ - Kvantita

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).
Autor H. Lišková,E. Zelendová, E. Fuchs

Jak pracovat s hrami na Buď připraven

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Na webovém portálu Buď připraven naleznete hned několik typů her. Některé se hodí přímo do výuky v hodinách, jiné bude výhodnější využít pro samostatnou přípravu dětí. Obecně lze říci, že hry Buď připraven fungují jako komiks, kdy hráč postupuje mezi jednotlivými snímky tvořenými vždy obrázkem a popisným textem. Ve snímcích pak hráč volí, jak by se zachoval a tím posouvá děj dále.
Autor Junák - svaz skautů a skautek ČR

Člen spikleneckého centra

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Co je to spiknutí? Proti komu nebo čemu se lze spiknout? Proč se totalitní státy snaží posilovat ve svých obyvatelích pocit ohrožení? Jakým způsobem komunistický režim na počátku padesátých let vytvářel obraz vnitřního nepřítele? Jak tomuto pojmu rozumíte? Jaký způsob ohrožení měli představovat v padesátých letech Židé?
Autor Naši nebo cizí?

Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole – 3. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text navazuje na články Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole 1. a 2. část. Opět se zaměřuje na problematiku kritického myšlení (přesněji na problematiku kritického přístupu k informacím), tentokrát v kontextu některých přirozených lidských sklonů chybně interpretovat informace a činit chybné závěry.
Autor Zdeněk Hromádka

Virtuální hospitace - Mediální výchova: Reklamní slogan

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Zamysleli jste se někdy nad tím, jak a čím reklama působí na příjemce, jaký účel je sledován neustálým opakováním stejných reklam? Co je potřeba k vytvoření reklamy, která zaujme, je vtipná a má nápad?
Autor Mgr. Zuzana Šepsová

Jak pracovat ve výuce dějepisu s historickou fotografií

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Následující náměty mají sloužit nejen pro ilustraci toho, jak mohou být fotografie využívány pro podporu výuky konkrétního chronologického tématu nebo tematického okruhu, ale také jak mohou být využívány, aby pomohly žákům naučit se analyzovat a interpretovat.
Autor Jan Boněk
Celkem: 14