Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Zimní radovánky zvířátek z lesa
| Tento článek je lekcí na jeden či dva dny v mateřské škole. Lze však lehce uzpůsobit i pro mladší školní věk.
Snažila jsem se postavit tuto lekci jako dramatickou výchovu. Použila jsem zde dramatické činnosti, ale také výtvarné a tělovýchovné.
Vymyslela jsem naučnou a interaktivní pohádku, do které děti vstupovaly pomocí mých otázek.
Každou z uvedených činností lze přizpůsobit jednotlivé skupině dětí. Lze využít pouze některé činnosti, protože na sebe nenavazují.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
|
06. 03. 2018 |
18845 |
Dobrodružství prcka Loriho 1
| Lekci jsem postavila na příběhu, který jsem sama vymyslela. Příběh jsem napsala také jako motivaci. Protože aktivity a činnosti pod ním jsou motivovány právě tímto příběhem. Jsou zde dramatické, tělovýchovné i výtvarné činnosti. Připojila jsem také přílohu.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
|
|
|
|
27. 09. 2018 |
5098 |
Betlém jako námět pro hudebně-výtvarnou činnost
| Inspirace k tvořivé aktivitě čerpající z lidových forem zobrazení tradičního tématu, a to jak ve znějící, tak i ve vizuální rovině zpracování.  | Petr Drkula |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
25. 07. 2011 |
14073 |
Nejlepší hry do kapsy
| Kniha Nejlepší hry do kapsy z nakladatelství Portál zahrnuje výběr sociálně psychologických, pohybových a kreativních her.
V ukázce jsou představeny tři hry na ovládání těla, vnímavost a posílení koncentrace. U každé hry je uveden její cíl, příprava, pomůcky, vhodný věk a počet hráčů, popis a následná reflexe hry, poznámky pro vedoucího.
Publikaci a hry z ukázky využijí ke své práci a inspiraci školní i mimoškolní pedagogové.  | J. Neuman, S. Hermochová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
28. 05. 2014 |
12757 |
Obyčejná tužka nebo myš?
| Příspěvek popisuje dnešní situaci, kdy děti v předškolním (případně v mladším školním) věku poznávají kouzlo obyčejné tužky a pastelek. Naproti tomu je zde počítačový program, případně aplikace na dotykovém zařízení, se kterým děti pracují.  | Jan Šindelář |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
04. 04. 2019 |
3296 |
Práce v programu malování
| V příspěvku se čtenář dovídá informace, jak pracuji s žáky v programu malování v rámci informačních a komunikačních technologií. Dále zde může čtenář získat inspiraci, co lze v programu malování vytvářet a jak jej využít i v jiných předmětech, např. ve výtvarné výchově.  | Jan Šindelář |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
18. 04. 2019 |
11681 |
Výtvarné inspirace
| Výtvarné inspirace jsou didaktickou pomůckou pro pedagogy v mateřských školách. Jejich pomocí lze u dětí předškolního věku rozvíjet jemnou motoriku, estetické vnímání a vzájemnou kooperaci. Všechny techniky uvedené v článku jsem si osobně s dětmi vyzkoušel a měly veliký ohlas. Při výtvarných činnostech s dětmi jsem zde využíval jak techniky tradiční, tak techniky, se kterými se mnozí z nás setkají poprvé.  | Michael Novotný |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
 |
|
|
1 komentář |
14. 05. 2010 |
54655 |
ABC Animals
| Tuto lekci jsem napsala pro děti v MŠ, ale dá se přizpůsobit také dětem v mladším školním věku. Zaměřila jsem se na abecedu, kterou děti naučím pomocí zvířátek. Při učení či opakování abecedy si jistě osvojí i nová anglická slovíčka – zvířat. Lekce by měla být co nejvíce hravá, a je na vyučujícím, zda povede celou hodinu v angličtině, či pouze začátky cvičení.  | Veronika Lorgerová |
Praktický příspěvek zkušenost lekce
|
|
|
|
1 komentář |
05. 09. 2019 |
7186 |
Malování s Malováním
| Několik příkladů, jak využít program Malování ve výce ICT.  | Jitka Rambousková |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
1 komentář |
17. 05. 2011 |
11628 |