Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
4 mýty o budoucnosti podle Spencera
| Článek předkládající myšlenky profesora George Fox University v Oregonu Johna Spencera, který ukazuje, kam bychom měli nasměrovat využití vzdělávacích technologií, a vysvětluje rozdíl mezi skutečnou inovací výuky a neodůvodněným nasazováním technických novinek. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
27. 04. 2020 |
1045 |
Třída budoucnosti jako koncept práce s prostorem ve třídě
| Článek vysvětluje souvislosti inovace školního prostředí nejen z pohledu prostorového uspořádání třídy. Věnuje pozornost též pedagogickým souvislostem. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ondřej Neumajer |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
2 komentáře |
28. 02. 2019 |
4078 |
Abeceda tvořivosti podle Laury Fleming
| Zatím poslední z řady pomocných metodických materiálů na podporu zavádění modelu tvořivého myšlení do výuky. Inspiraci tentokrát přináší odbornice z New Jersey Laura Fleming. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
25. 02. 2019 |
1938 |
Hodina géniů podle A. J. Julianiho
| Třetí ze čtyř příspěvků, které se věnují zavádění metodiky tvořivého myšlení do praxe. Tento ukazuje, jak tvořivé myšlení aplikuje jeden z největších expertů na danou problematiku A. J. Juliani z americké Pensilvánie. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
18. 02. 2019 |
4593 |
Propast tvořivosti podle Johna Spencera
| Druhý ze čtyř příspěvků zabývajících se zaváděním metodiky tvořivého myšlení do praxe. Tento se věnuje přednímu americkému odborníkovi z Oregonu Johnu Spencerovi. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
11. 02. 2019 |
2345 |
Tři posuny George Courose
| První ze čtyř příspěvků věnovaných zavádění metodiky tvořivého myšlení do praxe. Tento seznamuje s prací kanadského profesionálního inovátora výukových postupů a propagátora tvořivého myšlení George Courose. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
04. 02. 2019 |
3196 |
Škola jako místo pro práci
| Zpráva o mé účasti na akci EUN doprovázející publikování výzkumné zprávy o zavádění na tvorbu orientovaných flexibilních prostor do evropských škol. Jedná se o výstup aktivit specializovaného pracoviště EUN – Future Classroom Lab. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
8 komentářů |
11. 06. 2018 |
5053 |
Gary Stager – největší konstrukcionista dneška
| Zpráva o činnosti jednoho z největších současných odborníků na výuku směřující k digitální gramotnosti, následovníka světoznámého autora Loga Seymoura Paperta. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
12 komentářů |
23. 10. 2017 |
2812 |
Učit se znamená zamazat si ruce
| Článek se věnuje významu konstrukcionismu jako odkazu Seymoura Paperta pro současnost. Propojuje zavádění různých vlastnoručních badatelsky a prakticky orientovaných aktivit ve světě s děním u nás a upozorňuje na iniciativu Eduforum. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
26. 03. 2015 |
5280 |
Osobní tvořivost jako mezinárodní hnutí transformující školství
| Zpráva o hnutí sdružujícím autory snažící se o samostatnou tvůrčí činnost a významu, který podobné aktivity mají pro naplňování vzdělávacích cílů současnosti i pro celé školství. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
4 komentáře |
18. 11. 2013 |
7445 |