Výuka informačních a komunikačních technologií s dotykovým zařízením jde přímo in medias res. Nabízí nepřeberné množství témat a přístupů, kterým se lze věnovat. V tomto materiálu se pokusíme o určitou panoramatizaci problematiky a v jednotlivých kapitolách se zkusíme stručně dotknout jednotlivých dílčích aspektů implementace ICT. Nepůjde nám tedy o popis jednotlivých témat do hloubky, ale spíše se pokusíme nabídnout určité inspiratorium.
V současné době se stále více hovoří o tom, že je třeba zvyšovat kvalitu středoškolského vzdělávání a přinášet do něj nové technologie. V následujícím článku se podíváme na jednu z doplňkových metod výuky, které k tomuto účelu mohou dobře posloužit.
Žáci jsou dnes běžně vybaveni mobilními telefony, které mají GPS senzory, připojení na internet či operační systém. Jde o zařízení, která běžně používají a mají je rádi. Proto by neměl stranou zájmu zůstat m-learning, který tyto technologie využívá pro vzdělávání.
S rozšířením telefonů, které mají zabudovaný GPS senzor, došlo k rozvoji geosociálních sítí, které nabízejí spojení společenské interakce a lokalizace. V následujícím článku se podíváme na nejznámější příklady – Foursquare, Google Latitude a další. Zaměříme se na jejich možné využití ve výuce a případná rizika.