Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "měření"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "měření"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Činnostní učení s využitím moderní techniky na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Řešení praktické úlohy s využitím výukového prostředí SPARK umožňující uplatnit ve výuce moderní způsoby činností a zdůraznit důležitost mezipředmětových vztahů.
Autor Mgr. Roman Kroupa

Sebekvantifikace: fenomén informační společnosti i výzva pro vzdělávání

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sebekvantifikace představuje fenomén měření, shromažďování a analyzování informací o běžných činnostech vlastního života. Fenomén, který je často vnímán jako jedna z výrazných módních vln, mající velký potenciál v oblasti vzdělávání.
Autor Mgr. Michal Černý

Úvod do sociálních sítí: měření vlivu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pro řadu profesí (a ostatně i jednotlivců) je důležité mít představu o tom, jak jsou v rámci sociálních sítí vlivné. Ač je tento parametr velmi diskutabilní, tak existuje řada nástrojů, které se jej snaží kvantifikovat. Není tak nic snazšího, než nechat žáky, aby změřili svůj vliv na ostatní uživatele.
Autor Bc. Monika Černá

Zabarvovací brýle

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V příspěvku bude ukázáno, jak za pomoci systému Vernier proměřit čas potřebný k zabarvení a odbarvení samozabarvovacích brýlí.
Autor Naděžda Vogalová

Měření s teploměrem: Tepelná kapacita kalorimetru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem této úlohy je experimentálně stanovit tepelnou kapacitu kalorimetru složeného ze dvou otevřených kádinek vsunutých do sebe. Měření provedeme za pomoci teploměru připojeného k počítači.
Autor Jakub Jermář

Co může viset na vlásku?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Již mnohokrát jsem slyšel, že něco viselo na vlásku. Autor to jistě myslel obrazně, ale napadlo mne, že by mohlo být docela zajímavé změřit, co by takový skutečný vlas unesl. Nějakou dobu jsem tuto myšlenku nosil v hlavě (a nechával růst vlasy nejen na své hlavě), až jsem se odhodlal k činu a trochu si ty vlasy proměřil.
Autor Jakub Jermář

Proč má jablko slupku?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek popisuje jednoduchý experiment s jablkem a digitálním vlhkoměrem, jímž budeme demonstrovat vliv slupky na odpařování vody (a tedy usychání) ovoce.
Autor Jakub Jermář

Měření smykového tření

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Námět na rychlé a názorné naměření součinitele smykového tření (statického i dynamického). Na jednoduchém experimentu je demonstrováno, co vlastně znamenají „ta písmenka ve vzorečku“ pro smykové tření.
Autor Jakub Jermář

Jak jsme měřili obvod Země

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje zajímavou aktivitu, jak připravit a uskutečnit pokus – změření obvodu Země s několika běžnými pomůckami. Do pokusu se zapojilo několik škol z celého světa, v Čechách byl uskutečněn v Gymnáziu Františka Palackého ve Valašském Meziříčí.
Autor Petra Čuříková

Úlohy ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Přírodopis)

Speciální vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek obsahuje tři úlohy ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) týkající se přírodopisu. Tyto praktické úlohy jsou zaměřené na tvůrčí přístup při řešení určitého problému.
Autor VÚP Praha
Celkem: 12