Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "média"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "média"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Virtuální duet

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková úloha Virtuální duet je mezipředmětová aktivita zacílená na interpretaci informací, které (ne)jsou obsažené v hudebním videoklipu. Aktivita je zaměřená na práci s mediálním sdělením, obsahovou analýzu a uvědomění si, jaké informace skutečně obsahuje a jaké si v něm sami domýšlíme, přispívá tak k rozvoji čtenářské a mediální gramotnosti. Posiluje v žácích pozornost vůči detailům. To je důležité nejen u uměleckého podání jako zde, ale i u jiných mediovaných obsahů. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Vanda Vaníčková

Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole – 1. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek „Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole“ dává dvě témata uvedená v názvu textu do souvislosti jako žádoucí nástroje orientace žáků ve světě informací. První část článku se zaměřuje především na pojem „kritické myšlení“ a na způsoby, jakými bývá v oblasti vzdělávání interpretován (zejména v kontextu pedagogického konstruktivismu). Druhá část článku bude věnována spíše interpretaci pojmu kritické myšlení jako nástroje mediální gramotnosti.
Autor Zdeněk Hromádka

Cizí zeď

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita Cizí zeď je zaměřená na reflexi hudebního videoklipu s přesahem k rozvoji čtenářské, digitální a mediální gramotnosti. Aktivitu je možné realizovat ve dvou úrovních; první se zaměřuje na chování lidí ve virtuálním světě, které se přímo promítá do světa reálného. Druhý didaktický potenciál je zaměřený na mediální manipulaci, kritické myšlení a problematiku pravdivosti v mediálním prostoru, které přináší pozadí celého klipu Cizí zeď, jenž je výsledkem mediální kauzy kolem Kazmy a Leoše Mareše.
Autor Vanda Vaníčková

Kritický přístup k informacím jako součást vyučování přírodovědných předmětů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je příspěvkem k diskusi nad problematikou kritického přístupu k informacím. Předkládá otázku odpovědnosti školy za schopnosti žáků kriticky posuzovat věrohodnost informací ve veřejném prostoru. Komplexní téma je zúženo na vzdělávací oblast Člověk a příroda a průřezové téma Mediální výchova.
Autor Zdeněk Hromádka

Předsudky v literatuře konce 19. století

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Co jsou předsudky? V čem mohou být nebezpečné? Proč jsou pro většinovou společnost důležité? Vypovídají též o většině, pomáhají ji stmelit či upevnit její identitu?
Autor Naši nebo cizí?

Věříme vůbec ještě médiím?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Pod tímto provokativním názvem se konala jedna z hlavních panelových diskusí Fora 2000. A my jsme byli u toho.

Autor Jiří Zajíc

Ujasněme si pojmy: PR a medializace

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Public relations (PR) neboli vztahy s veřejností. Jde o progresivní obor, pomocí kterého lze aktivně ovlivňovat pověst jakékoliv instituce. Pozitivní medializace posiluje celkové postavení jakékoli společnosti nebo instituce na trhu. Každá firma, která dbá na svoji image, by se měla starat i o to, jak je vnímána veřejností, hlavně pak potenciálními zákazníky, klienty, partnery, nebo třeba vlastními zaměstnanci. A toho docílí nejlépe právě pomocí PR a některých jeho technik.

Autor Michaela Tužilová

Měnící se role médií v dnešním světě

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Následující článek je příspěvkem k mediální výchově, která představuje dnes významnou výzvu jak pro formální, tak pro neformální vzdělávání.

Autor Jiří Zajíc

Video a jeho použití ve výuce

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Video se stává stále běžnějším a dostupnější médiem, se kterým mohou žáci snadno pracovat, vytvářet jej a publikovat. V následujícím článku se zaměříme na předměty a témata, ve kterých je možné video použít – ať již jde o dějepis, dramatickou či výtvarnou výchovu nebo třeba fyziku a informatiku.
Autor Michal Černý

Klíče pro život na vlnách televizního a rozhlasového vysílání

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak jsou v rámci projektu Klíče pro život poznatky z oblasti výchovy a vzdělávání prostřednictvím médií zprostředkovávány nejširší veřejnnosti.
Autor Svatava Šimková
Celkem: 56