Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "málotřídní škola"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "málotřídní škola"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Příprava na vyučovací hodinu jako součást projektu Naše obec a okolí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Vyučovací hodina prvouky a vlastivědy ve třídě se třemi ročníky.
Autor Eva Matějková

Projekty v Základní škole Lukavice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek obsahuje několik zajímavých a inspirujících námětů pro realizaci projektů. Náměty jsou převzaty z málotřídní Základní školy Lukavice.
Autor Darina Brücknerová

Tvorba ŠVP na málotřídní škole - Učební plán

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá stanovením časové dotace pro jednotlivé ročníky málotřídních škol, kde vyučují žáky pouze některých ročníků. Jeho součástí je i ukázka učebního plánu konkrétní školy.
Autor Jana Hejčíková

Problematika málotřídních škol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem příspěvku je čtenáře seznámit s problematikou málotřídních škol. Ve svém článku chci poukázat na dlouhou tradici málotřídních škol v České republice, zabývat se málotřídní školou jako alternativní školou a zamyslet se nad přípravou učitelů málotřídních škol.
Autor Lucie Zormanová

Několik poznámek ke SWOT analýze a jejím využití při tvorbě ŠVP

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se snaží upozornit na některá úskalí SWOT analýzy.
Autor Jana Hejčíková

Tvorba ŠVP na málotřídních školách - charakteristika školy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zkušenosti s tvorbou ŠVP na vybraných málotřídních školách, doložené praktickými ukázkami.
Autor Jana Hejčíková

Tvorba ŠVP na málotřídní škole - Učební plán - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá stanovením časové dotace pro jednotlivé ročníky málotřídních škol, kde vyučují žáky pouze některých ročníků. Jeho součástí je i ukázka učebního plánu konkrétní školy.
Autor Jana Hejčíková

Individuální projekt žáka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek je ukázkou práce se žáky v málotřídní škole. Už v 1. a 2. ročníku žáci zpracovávají minimálně jeden projekt dle výběru celé třídy pod vedením třídního učitele. Získávají tak řadu specifických dovedností a zkušeností z práce v týmu, s používáním různých informačních zdrojů, s vlastní organizací práce, prezentací výsledků apod. Individuální projekt je realizován žáky 3. – 5. ročníku ZŠ. Žáci jeho prostřednictvím aplikují poznatky z českého jazyka a ostatních vyučovacích předmětů, dle vlastního zvoleného tématu. Často jsou tyto projekty i příležitostí k uplatnění dovednosti pracovat s grafy a tabulkami. Vždy je tento způsob práce příležitostí k uplatňování a rozvoji mnoha klíčových kompetencí.
Autor Karla Černá

Realizace vzdělávacího obsahu ICT v málotřídních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje, jak lze využít informační a komunikační technologie v prostředí málotřídní školy. Ukázky byly převzaty z málotřídních škol, se kterými VÚP spolupracoval v letech 2004 – 2007.
Autor Zdeněk Jonák

Učební osnovy na málotřídních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Na základě zkušeností z práce osmi málotřídních škol, se kterými jsme spolupracovali při tvorbě jejich ŠVP, lze říci, že zkušenosti, poznatky i problémy z tvorby ŠVP byly v mnoha ohledech stejné, jako na plně organizovaných školách. V celé řadě případů se však vyskytla specifika, vyplývající z charakteru práce v málotřídních školách, složení a počtu žáků, spolupráce školy s rodiči, postavení školy v obci apod. Právě na tato specifika ve zpracování některých částí učebních osnov bychom chtěli dále upozornit, případně uvést ukázky ze ŠVP některých málotřídních škol.
Autor Hana Pernicová
Celkem: 11