Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "málotřídní škola"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "málotřídní škola"


Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co nám říká minulost (2. část – Realizace)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářská, matematická i digitální gramotnost se netýkají jen českého jazyka, matematiky a ICT, ale mohou (a měly by) prostupovat všemi oblastmi vzdělávání. Nechte se inspirovat námětem na rozvoj všech tří gramotností současně, přečtěte si, jak se s tématem „poprala“ vaše kolegyně z malotřídní školy v neobvyklé situaci, a odvažte se vyzkoušet si ho na vlastní kůži třeba ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět. Náměty pro výuku v různých vyučovacích předmětech byly vytvořeny v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), jehož realizátorem je Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Simona Šedá

Problematika málotřídních škol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem příspěvku je čtenáře seznámit s problematikou málotřídních škol. Ve svém článku chci poukázat na dlouhou tradici málotřídních škol v České republice, zabývat se málotřídní školou jako alternativní školou a zamyslet se nad přípravou učitelů málotřídních škol.
Autor Lucie Zormanová

Realizace vzdělávacího obsahu ICT v málotřídních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje, jak lze využít informační a komunikační technologie v prostředí málotřídní školy. Ukázky byly převzaty z málotřídních škol, se kterými VÚP spolupracoval v letech 2004 – 2007.
Autor Zdeněk Jonák

Individuální projekt žáka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek je ukázkou práce se žáky v málotřídní škole. Už v 1. a 2. ročníku žáci zpracovávají minimálně jeden projekt dle výběru celé třídy pod vedením třídního učitele. Získávají tak řadu specifických dovedností a zkušeností z práce v týmu, s používáním různých informačních zdrojů, s vlastní organizací práce, prezentací výsledků apod. Individuální projekt je realizován žáky 3. – 5. ročníku ZŠ. Žáci jeho prostřednictvím aplikují poznatky z českého jazyka a ostatních vyučovacích předmětů, dle vlastního zvoleného tématu. Často jsou tyto projekty i příležitostí k uplatnění dovednosti pracovat s grafy a tabulkami. Vždy je tento způsob práce příležitostí k uplatňování a rozvoji mnoha klíčových kompetencí.
Autor Karla Černá

Tvorba ŠVP na málotřídní škole - Učební plán

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá stanovením časové dotace pro jednotlivé ročníky málotřídních škol, kde vyučují žáky pouze některých ročníků. Jeho součástí je i ukázka učebního plánu konkrétní školy.
Autor Jana Hejčíková

Tvorba ŠVP na málotřídní škole - Učební plán - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá stanovením časové dotace pro jednotlivé ročníky málotřídních škol, kde vyučují žáky pouze některých ročníků. Jeho součástí je i ukázka učebního plánu konkrétní školy.
Autor Jana Hejčíková

Několik poznámek ke SWOT analýze a jejím využití při tvorbě ŠVP

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se snaží upozornit na některá úskalí SWOT analýzy.
Autor Jana Hejčíková

Tvorba ŠVP na málotřídních školách - charakteristika školy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zkušenosti s tvorbou ŠVP na vybraných málotřídních školách, doložené praktickými ukázkami.
Autor Jana Hejčíková

Učební osnovy na málotřídních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Na základě zkušeností z práce osmi málotřídních škol, se kterými jsme spolupracovali při tvorbě jejich ŠVP, lze říci, že zkušenosti, poznatky i problémy z tvorby ŠVP byly v mnoha ohledech stejné, jako na plně organizovaných školách. V celé řadě případů se však vyskytla specifika, vyplývající z charakteru práce v málotřídních školách, složení a počtu žáků, spolupráce školy s rodiči, postavení školy v obci apod. Právě na tato specifika ve zpracování některých částí učebních osnov bychom chtěli dále upozornit, případně uvést ukázky ze ŠVP některých málotřídních škol.
Autor Hana Pernicová

Příprava na vyučovací hodinu jako součást projektu Naše obec a okolí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Vyučovací hodina prvouky a vlastivědy ve třídě se třemi ročníky.
Autor Eva Matějková
Celkem: 11