Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "literatura pro děti"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "literatura pro děti"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Tvorba literárního projektu Harry Potter

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se týká projektu na téma Harry Potter. Žáci si tento projekt samostatně navrhli a zrealizovali na základě vlastního zájmu. V několika hodinách se seznámili s vybranými ukázkami z knihy Harry Potter (zaměřili jsme se na 1. díl – Harry Potter a kámen mudrců). Následně jsme s ukázkami pracovali: shrnuli si ukázky, našli v textu hlavní a vedlejší postavy, znaky fantasy literatury. Žáci jsou následně rozděleni do skupin, každá skupina má jiný úkol: žáci si sami rozdělí – moji žáci si k těmto úkolům došli sami (např: 1. hlavní a vedlejší postavy, 2. informace o knize, 3. prvky fantasy literatury, 3. informace o autorce). Prostřednictvím těchto úkolů jsme zařadili do hodiny i digitální technologie a vyhledávání informací na internetu. Po vyhledání daných úkolů žáci informace sjednotili a následně rozvrhli rozpoložení na výstupním plakátu. Společně poté tvořili výukový plakát, který obohatili obrázky. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Lucie Tůmová

Není pohádka, jako pohádka – II. část

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
II. část teoretického článku porovnává klasickou, čtenou literaturu s obrázkovou knihou.
Autor Bc. Michael Novotný

Není pohádka jako pohádka – I. část

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek se zabývá srovnáním klasické, čtené literatury s literaturou v obrázkové knize pro děti. Jaká literatura je pro děti přínosnější?
Autor Bc. Michael Novotný

Knížka - náš kamarád

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt uskutečněný v pátém ročníku si jako hlavní cíl stanovil vzbudit u žáků zájem o dětskou literaturu a motivovat je k četbě knih.
Autor Mirka Gardoňová

Karel Alois Vinařický

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se věnuje významnému českému vlastenci a autoru prvních českých slabikářů, který se věnoval i problematice metodiky vyučování českého jazyka.
Autor František Morkes
Celkem: 5