Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "lidská práva"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "lidská práva"


Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Azylový dům

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Na základě modelové situace "Azylového domu" se žáci učí komunikaci, resp. argumentaci, seznamují se s životem jiných etnik a seznamují se s právními normami, které uvádějí důvody udělení/neudělení azylu v ČR. Přípravu lze upravovat dle vlastních potřeb i počtu žáků a doplnit o další aktivity v rámci tématu Multikulturní společnost. Materiály lze čerpat například ze stránek Člověk v tísni nebo ho propojit s projektem Jeden svět.
Autor Petra Slámová

Imagine that...

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Pomocí lekce se žáci zamýšlejí nad životem handicapovaných spoluobčanů, jenž může být v mnoha ohledech plnohodnotnější, než se obvykle domníváme. Žáci se také učí vyjádřit slovně své emoce a pracují s představou, že se taková situace může přihodit každému z nás.
Autor Pavla Herbstová

Zákonodárný proces v Česku a veto zákona o sociálně-právní ochraně dětí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Prostřednictvím práce s textem se žáci seznámí s procesem vzniku zákonů v ČR, na příkladu zákona o sociálně-právní ochraně dětí vetovaného prezidentem ČR si postup ověří a zamyslí se nad (ne)výhodami ústavní a pěstounské péče.
Autor Iva Tajšlová, COV

Dětská práva

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci si uvědomí svá práva, ale i povinnosti. Pochopí „hranice“ svých práv. Seznámí se s dokumentem Úmluva o právech dítěte.
Autor Jana Kopúnová

Co to jsou politická práva?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V rámci lekce žáci získají základní informace o politických právech (jejich základní definice a reálné příklady) a poté budou na konkrétních případech poměřovat jednotlivá politická práva. V rámci lekce by měli porozumět tomu, jak důležitá jsou politická práva pro fungování demokratické společnosti a jak nesnadnou roli mají často při poměřování jednotlivých práv soudci. Pracovat budou se skutečnými soudními případy zachycenými v novinářských textech. Žáci budou pracovat individuálně, ve dvojicích a především v malých skupinách. Součástí hodiny je i prezentace skupinové práce.
Autor Jitka Vlachová & Michal Urban

Život v šedé zóně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Československá společnost v období normalizace
Autor Jakub Horálek

Právo dítěte - Nikdo Ti nesmí ubližovat!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Záměry integrovaného bloku: Cílem tohoto tématu je osvojení si základních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování kontaktů k druhým, seznamovat se s pravidly chování ve vztahu k druhému, rozšiřovat slovní zásobu.
Očekávané výstupy:
  • vyjadřovat se o tom, co je nám příjemné, nepříjemné, vcítění se do druhého
  • bránit se projevům násilí
  • chovat se obezřetně při setkání s neznámými osobami

  • Časové vymezení: dva týdny
    Věk dětí: 5-6 let
    Autor Alena Zajíčková

    První dojem

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    uč.hodina
    Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Aktivita umožňuje prozkoumat, jakým způsobem první dojmy ovlivňují naše hodnocení jiných lidí. Je vhodná jako úvod k tématu předsudků a stereotypů.
    Autor Jan Buryánek

    Velká francouzská revoluce

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    blok hodin
    Spojení metod kritického myšlení a OSV při seznámení žáků s kořeny státního svátku Francie.
    Autor Anna Chocholová

    Úvod do problematiky lidských práv

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    blok hodin
    Příprava vyučovacího bloku (2 – 3 hod.), jehož cílem je seznámit žáky s Všeobecnou deklarací lidských práv prostřednictvím aktivit osobnostní a sociální výchovy a aktivizačních výukových metod.
    Autor Lukáš Istenčin
    Celkem: 19