Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "lidská práva"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "lidská práva"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co to jsou politická práva?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V rámci lekce žáci získají základní informace o politických právech (jejich základní definice a reálné příklady) a poté budou na konkrétních případech poměřovat jednotlivá politická práva. V rámci lekce by měli porozumět tomu, jak důležitá jsou politická práva pro fungování demokratické společnosti a jak nesnadnou roli mají často při poměřování jednotlivých práv soudci. Pracovat budou se skutečnými soudními případy zachycenými v novinářských textech. Žáci budou pracovat individuálně, ve dvojicích a především v malých skupinách. Součástí hodiny je i prezentace skupinové práce.
Autor Jitka Vlachová & Michal Urban

Zákonodárný proces v Česku a veto zákona o sociálně-právní ochraně dětí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Prostřednictvím práce s textem se žáci seznámí s procesem vzniku zákonů v ČR, na příkladu zákona o sociálně-právní ochraně dětí vetovaného prezidentem ČR si postup ověří a zamyslí se nad (ne)výhodami ústavní a pěstounské péče.
Autor Iva Tajšlová, COV

Imagine that...

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Pomocí lekce se žáci zamýšlejí nad životem handicapovaných spoluobčanů, jenž může být v mnoha ohledech plnohodnotnější, než se obvykle domníváme. Žáci se také učí vyjádřit slovně své emoce a pracují s představou, že se taková situace může přihodit každému z nás.
Autor Pavla Herbstová

Azylový dům

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Na základě modelové situace "Azylového domu" se žáci učí komunikaci, resp. argumentaci, seznamují se s životem jiných etnik a seznamují se s právními normami, které uvádějí důvody udělení/neudělení azylu v ČR. Přípravu lze upravovat dle vlastních potřeb i počtu žáků a doplnit o další aktivity v rámci tématu Multikulturní společnost. Materiály lze čerpat například ze stránek Člověk v tísni nebo ho propojit s projektem Jeden svět.
Autor Petra Slámová

Možnosti tu jsou...

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. Žáci přemýšlejí o výhodách a nevýhodách různých možností, jak se zapojit do rozvojové spolupráce. Hodnotí, které formy jim přijdou nejvhodnější.
Autor Ondřej Nádvorník

Vetřelci

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak lze seznámit žáky hravou formou s částí Všeobecné deklarace lidských práv. Žáci si uvědomí důležitost tohoto dokumentu a dodržování lidských práv.
Autor Marek Mičienka

Dětská práva

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci si uvědomí svá práva, ale i povinnosti. Pochopí „hranice“ svých práv. Seznámí se s dokumentem Úmluva o právech dítěte.
Autor Jana Kopúnová

Workshop k Všeobecné deklaraci lidských práv

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Metodický popis 90minutového workshopu zaměřeného na okolnosti vzniku a obsahu Všeobecné deklarace lidských práv, na porozumění významu tohoto dokumentu a na schopnosti aplikovat jednotlivá práva do běžného života.
Autor Amnesty International ČR

Právo dítěte - Nikdo Ti nesmí ubližovat!

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Záměry integrovaného bloku: Cílem tohoto tématu je osvojení si základních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování kontaktů k druhým, seznamovat se s pravidly chování ve vztahu k druhému, rozšiřovat slovní zásobu.
Očekávané výstupy:
  • vyjadřovat se o tom, co je nám příjemné, nepříjemné, vcítění se do druhého
  • bránit se projevům násilí
  • chovat se obezřetně při setkání s neznámými osobami

  • Časové vymezení: dva týdny
    Věk dětí: 5-6 let
    Autor Alena Zajíčková

    Názory na odsun

    Gymnaziální vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    uč.hodina
    Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může být i inspirací pro hodinu samostatné MKV. Zpracování problematiky odsunu sudetských Němců se může stát úvodem k tématu národnostních, genderových a dalších předsudků; umožňuje prozkoumat, jakým způsobem první dojmy ovlivňují naše hodnocení jiných lidí.
    Autor Jan Buryánek
    Celkem: 19