Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Lidská práva hrou
| Možnosti seznámení dětí s lidskými právy formou her a zároveň jeden z příkladů, jak si připravit vzdělávací nabídku v ŠVP.  | Alena Stehnová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
04. 01. 2007 |
14324 |
Právo dítěte - Nikdo Ti nesmí ubližovat!
| Záměry integrovaného bloku: Cílem tohoto tématu je osvojení si základních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování kontaktů k druhým, seznamovat se s pravidly chování ve vztahu k druhému, rozšiřovat slovní zásobu.
Očekávané výstupy:
vyjadřovat se o tom, co je nám příjemné, nepříjemné, vcítění se do druhého
bránit se projevům násilí
chovat se obezřetně při setkání s neznámými osobami
Časové vymezení: dva týdny
Věk dětí: 5-6 let  | Alena Zajíčková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
27. 02. 2007 |
9368 |
První dojem
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Aktivita umožňuje prozkoumat, jakým způsobem první dojmy ovlivňují naše hodnocení jiných lidí. Je vhodná jako úvod k tématu předsudků a stereotypů.  | Jan Buryánek |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
20. 11. 2006 |
14508 |
Velká francouzská revoluce
| Spojení metod kritického myšlení a OSV při seznámení žáků s kořeny státního svátku Francie.  | Anna Chocholová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
17. 09. 2008 |
10837 |
Úvod do problematiky lidských práv
| Příprava vyučovacího bloku (2 – 3 hod.), jehož cílem je seznámit žáky s Všeobecnou deklarací lidských práv prostřednictvím aktivit osobnostní a sociální výchovy a aktivizačních výukových metod.  | Lukáš Istenčin |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
25. 09. 2008 |
14179 |
OBCHODOVÁNÍ S LIDMI
| OBCHODOVÁNÍ S LIDMI  | Petra Kutálková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
08. 12. 2005 |
26504 |
Vetřelci
| Jak lze seznámit žáky hravou formou s částí Všeobecné deklarace lidských práv. Žáci si uvědomí důležitost tohoto dokumentu a dodržování lidských práv.  | Marek Mičienka |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
01. 03. 2007 |
8505 |
Život v šedé zóně
| Československá společnost v období normalizace  | Jakub Horálek |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
15. 10. 2007 |
15511 |
Spolupráce České republiky na projektu Rady Evropy „Výchova k demokratickému občanství“
| Článek seznamuje s průběhem a výsledky projektu Rady Evropy „Výchova k demokratickému občanství“, aktivitami realizovanými v jeho rámci, s využitím výsledků projektu v ČR a s výhledem do budoucna.  | Viola Horská |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 06. 2008 |
4856 |
Lidská práva v Severní Koreji
| Aktivita využívá dokumentární film, který jasně popisuje extrémní brutalitu totalitního režimu v Severní Koreji. Žáci si objasní termíny "totalita", "demokracie" a "propaganda" a prostřednictvím interaktivní hry zabývající se právy zvířat si uvědomí, že v jiných oblastech světa se nedodržují ani základní práva lidská.  | Vlasta Vyčichlová |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
|
|
|
|
04. 07. 2006 |
11771 |