Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "licence"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "licence"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Trochu jiné ověřování způsobilosti učitelů

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o jednom z programů certifikace amerických učitelů za účelem získání licence pro práci ve veřejných školách v rámci jednotlivých států Unie. Zde popisovaná metodika edTPA využívá online prostředí a vyvolává potřebu digitálních kompetencí. Proto má zřejmý vztah k naší SDV.
Autor Bořivoj Brdička

Licence Creative Commons pro podporu otevřeného vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje autorskou licenci Creative Commons využívanou při tvorbě výukových materiálů, u nichž má být umožněno volné sdílení. Je na nich založeno i otevřené vzdělávání.
Autor Ondřej Neumajer

Jak na internet: Ochrana osobních údajů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V prostředí Internetu se často setkáváme s nutností zadávat své osobní údaje. Ať už jde o registrace do internetových služeb, vyplňování různých profilů, anket nebo dotazníků. Osobní údaje jsou cenné zboží (a to doslova, databáze adres bylo v minulosti možné koupit např. přes aukční servery), proto se vyplatí zacházet s nimi opatrně. Při dodržování základních pravidel si můžete ušetřit čas mazáním zbytečných emailů a odmítáním reklamních telefonátů.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Autorský zákon na internetu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dostat se k potřebným informacím a obsahu je díky Internetu otázkou několika kliknutí myší. Snadná dostupnost ale svádí k tomu, abychom internetový obsah vnímali jako něco, co je k dispozici jaksi automaticky a zdarma. Zejména služby jako Napster, které již na přelomu 20. a 21. století umožnily sdílet objemné audio soubory, odstartovaly vyhrocenou debatu k otázkám autorských práv v prostředí Internetu. Ta trvá prakticky dodnes.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Autorská práva

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sociální sítě, jakož i další služby a aplikace, poskytují uživatelům internetu nevídané možnosti pro vzájemnou výměnu digitálního obsahu všeho druhu – textů, hudby, obrázků a filmů, anebo také softwaru. Pokud uživatel tímto způsobem šíří své vlastní díla, je z hlediska autorských práv všechno v pořádku. Jde-li ale o díla cizí, měl by se takový uživatel mít na pozoru a pečlivě zvažovat, zda se náhodou nedopouští protiprávního jednání.
Autor Akademie CZ.NIC

The Power of Open: licence Creative Commons ve světě a v České republice

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší ukázku z příručky The Power od Open: licence Creative Commons ve světě a v České republice, kterou vydalo Sdružení Iuridicum Remedium. Současně nabízí odkaz, odkud lze příručku bezplatně stáhnout.
Autor Iuridicum Remedium, o.s.

Svobodný software: Co to je, kde se bere?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pod pojmem „svobodný software“ chápeme v tomto článku programové vybavení s takovými licencemi, které umožňují volné (legální) šíření softwaru, jeho úpravy nebo vylepšování. Díky těmto charakteristikám získává uživatel svobodu v nakládání se softwarem a také s daty, která v něm vytvoří. Z hlediska plánování v organizaci se jedná o klíčové hodnoty.
Autor Vlastimil Ott

Japonské školy asi přejdou na Linux

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Výsledkem konference pořádané japonským Centrem pro vzdělávací technologie je záměr začít počítače v japonských školách vybavovat operačním systémem Linux.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 8