Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "legislativa"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "legislativa"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Ve většině států je domácí vzdělávání povoleno

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jaký je přístup k domácímu vzdělávání v zahraničí, ukazuje srovnávací analýza vydaná v roce 2012 v NÚV. Její autoři Markéta Pastorová, Jitka Altmanová a Petr Koubek v ní vystihují, jak je domácí vzdělávání legislativně zabezpečeno, jak je organizováno a kontrolováno. Zde je stručný výtah z jejich analýzy.
Autor M. Pastorová, J. Altmanová, P. Koubek

Co ukázalo pokusné ověřování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
O tom, jaké zkušenosti vyplynuly z pokusného ověřování domácího vzdělávání na druhém stupni ZŠ, hovoříme s Mgr. Jitkou Altmanovou z NÚV, která se na něm podílela.
Autor Zoja Franklová

Děti si samy plánovaly výuku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
O domácím vzdělávání vlastních dětí jsme mluvili s PhDr. Kateřinou Jančaříkovou, Ph.D., která vyučuje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a její děti se doma vzdělávaly jak na prvním, tak na druhém stupni základní školy.
Autor Zoja Franklová

Na cestě k legalizaci domácího vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Domácí vzdělávání nepředstavuje ve školských systémech žádnou žhavou novinku. Jde naopak o tradiční formu vzdělávání, kterou využívaly od nepaměti hlavně bohaté rodiny. Ty svým dětem najímaly domácí učitele, kteří je připravovali pro život i pro vstup na vysokou školu. Bylo to tak i na území dnešní České republiky, a to až do období druhé světové války, kdy bylo domácí vzdělávání zakázáno a za socialismu pak už nebylo obnoveno.
Autor Zoja Franklová

Předškolní pedagogika - ŠVP, TVP, IVP, práva dítěte

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úryvek vymezující pedagogické termíny jako školní vzdělávací program, třídní vzdělávací program a individuální vzdělávací program je z knihy Předškolní pedagogika.
Autor J. Průcha, S. Koťátková

Přijímání žáků do oborů vzdělávání kategorie E

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
V roce 2011 došlo novelizací vyhlášky č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných k několika úpravám, které způsobily změny v přijímání žáků do oborů vzdělání kategorie E. Cílem nových legislativních opatření bylo zamezit vzdělávání žáků bez zdravotního postižení ve třídách zřízených pro žáky s takovým handicapem. Tyto úpravy se v případě oborů vzdělání kategorie E dotkly především skupiny žáků základních škol s velmi slabým prospěchem nebo žáků vycházejících z nižších ročníků ZŠ. Ti byli dříve přijímáni do tříd pro žáky se zdravotním postižením učebních oborů kategorie E s tím, že nároky těchto oborů odpovídaly jejich schopnostem a žáci vstupovali na trh práce s výučním listem. Před rokem 2011 se tito žáci ve společných třídách vzdělávali se žáky základních škol praktických, kteří do oborů E byli automaticky přijímáni.
Autor Renata Votavová

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice ŠVP a TVP PV

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, II. část

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice předškolního vzdělávání, I. část

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky předškolního vzdělávání.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

Jaké oblasti rozvíjet u žáků v přípravné třídě?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Aby žák mohl být ve škole (v 1. třídě) úspěšný a naučil se správně číst, psát a počítat, potřebuje kromě schopnosti koncentrace, ovládání pracovních návyků také disponovat schopnostmi v oblasti grafomotoriky, sluchového vnímání, zrakového vnímání, hrubé motoriky (pohyby celého těla), jemné motoriky (pohyby rukou), předmatematických představ, v oblasti řeči a komunikace, orientace v prostoru, vpravo/vlevo, v čase.
Autor Jiří Novotný
Celkem: 14