Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kvalifikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kvalifikace"


Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co vám pomůže při cestě za prací či studiem do zahraničí?

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek na příkladu konkrétní osoby ilustruje, k čemu jsou určené evropské aktivity (nástroje) na podporu mobility v Evropě a jak mohou pomoci člověku v jeho profesním i osobním životě. Mezi popisované aktivity patří Europass, Evropské jazykové portfolio, slovník dovedností a kompetencí DISCO a Evropský rámec kvalifikací. Aktivity Evropské unie, ale i novinky a trendy v odborném vzdělávání podrobně mapuje evropská informační síť ReferNet, kde je možné nalézt další informace a srovnávací analýzy.
Autor L. Šnajdrová, M. Kaňáková

Čtyři chybné představy o pedagogické profesi, které je třeba vyvrátit

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení nad oblíbenými mýty o učitelské profesi s náznakem možné obrany proti nim.
Autor Milan Svoboda

Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na definování profilu uchazečů o učitelské povolání.
Autor Ondřej Neumajer

Jaký je rozdíl mezi ISCED a EQF?

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek vysvětluje rozdíl mezi Mezinárodní klasifikací pro vzdělávací programy ISCED a Evropským rámcem kvalifikací (EQF). Obsahuje tabulku, která přehledně znázorňuje zařazení českých vzdělávacích programů a dosaženého vzdělání podle klasifikace ISCED 97 i ISCED 2011.
Autor Mgr. Milada Stalker

Kroky ke kvalitnímu učňovství

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Učňovství by mělo být otevřeno i dospělým, kteří chtějí změnit nebo získat kvalifikaci, má poskytovat širší kompetence, umožňující jeho absolventům přizpůsobovat se změnám. Na vytváření učebních programů by se měli podílet i zástupci zaměstnavatelů. Tato a další doporučení uvedla OECD na zasedání G20 v Mexiku v září 2012.
Autor Alena Nová

Národní soustava kvalifikací se stále víc využívá

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní soustava kvalifikací už obsahuje 641 profesních kvalifikací z různých odvětví a jejich počet se rychle zvyšuje. Představuje tak systém, který nabízí občanům ČR novou cestu k získání potřebné kvalifikace, v němž mohou lidé dosáhnout uznání svých kompetencí bez ohledu na to, jestli je získali ve škole, nebo v praxi. Možnost složit zkoušku z profesní kvalifikace tak zvyšuje jejich šance uplatnit se na trhu práce.
Autor Zora Husová

Přenos kreditů v odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Obor: cs
Článek seznamuje s výsledky dvouletého projektu „Systém přenosu odborných kvalifikací II” (stručně VQTS II) z programu Leonardo da Vinci. VQTS II byl zaměřený byl zaměřený na obor elektrotechnika/elektronika, zatímco předchozí VQTS byl orientován na strojírenství a mechatroniku. K získání odborných kvalifikací existují v jednotlivých zemích různé vzdělávací programy, které se odlišují i organizací a délkou přípravy. Projekt VQTS se snažil najít způsob, který odborné kompetence popisuje a porovnává.
Autor Martina Kaňáková

Vznikají národní rámce kvalifikací

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní rámec kvalifikací (NRK) zahrnuje všechny typy kvalifikací v dané zemi, tj. kvalifikace udělované v odborném, všeobecném a vysokoškolském vzdělávání i kvalifikace získávané na základě uznávání předchozího učení. Každá úroveň kvalifikací je obecně popsána prostřednictvím deskriptorů, které obecně říkají, jaké má mít nositel dané úrovně znalosti, dovednosti a kompetence. Jednotlivé typy kvalifikace (výuční list, maturita, diplom z VOŠ, osvědčení o profesní kvalifikaci apod.) se zařadí do určité úrovně NRK podle očekávaných výsledků učení, které jsou podrobněji popsány ve standardech.
Autor Lucie Šnajdrová
Celkem: 8