Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Čtyři chybné představy o pedagogické profesi, které je třeba vyvrátit
| Zamyšlení nad oblíbenými mýty o učitelské profesi s náznakem možné obrany proti nim. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Milan Svoboda |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
12. 01. 2017 |
30672 |
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů DigCompEdu
| Zpráva o publikování českého překladu evropského dokumentu popisujícího digitální kompetence pedagogů, jehož součástí jsou i standardy, které mohou být použity k sebehodnocení a budou mít vliv na definování profilu uchazečů o učitelské povolání. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Ondřej Neumajer |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
24. 09. 2018 |
10237 |
Vznikají národní rámce kvalifikací
| Národní rámec kvalifikací (NRK) zahrnuje všechny typy kvalifikací v dané zemi, tj. kvalifikace udělované v odborném, všeobecném a vysokoškolském vzdělávání i kvalifikace získávané na základě uznávání předchozího učení. Každá úroveň kvalifikací je obecně popsána prostřednictvím deskriptorů, které obecně říkají, jaké má mít nositel dané úrovně znalosti, dovednosti a kompetence. Jednotlivé typy kvalifikace (výuční list, maturita, diplom z VOŠ, osvědčení o profesní kvalifikaci apod.) se zařadí do určité úrovně NRK podle očekávaných výsledků učení, které jsou podrobněji popsány ve standardech.  | Lucie Šnajdrová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
13. 02. 2013 |
4109 |
Kroky ke kvalitnímu učňovství
| Učňovství by mělo být otevřeno i dospělým, kteří chtějí změnit nebo získat kvalifikaci, má poskytovat širší kompetence, umožňující jeho absolventům přizpůsobovat se změnám. Na vytváření učebních programů by se měli podílet i zástupci zaměstnavatelů. Tato a další doporučení uvedla OECD na zasedání G20 v Mexiku v září 2012.  | Alena Nová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
16. 12. 2013 |
3102 |
Co vám pomůže při cestě za prací či studiem do zahraničí?
| Článek na příkladu konkrétní osoby ilustruje, k čemu jsou určené evropské aktivity (nástroje) na podporu mobility v Evropě a jak mohou pomoci člověku v jeho profesním i osobním životě. Mezi popisované aktivity patří Europass, Evropské jazykové portfolio, slovník dovedností a kompetencí DISCO a Evropský rámec kvalifikací. Aktivity Evropské unie, ale i novinky a trendy v odborném vzdělávání podrobně mapuje evropská informační síť ReferNet, kde je možné nalézt další informace a srovnávací analýzy.  | L. Šnajdrová, M. Kaňáková |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
24. 02. 2014 |
4825 |
Národní soustava kvalifikací se stále víc využívá
| Národní soustava kvalifikací už obsahuje 641 profesních kvalifikací z různých odvětví a jejich počet se rychle zvyšuje. Představuje tak systém, který nabízí občanům ČR novou cestu k získání potřebné kvalifikace, v němž mohou lidé dosáhnout uznání svých kompetencí bez ohledu na to, jestli je získali ve škole, nebo v praxi. Možnost složit zkoušku z profesní kvalifikace tak zvyšuje jejich šance uplatnit se na trhu práce.  | Zora Husová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
07. 10. 2014 |
2190 |
Jaký je rozdíl mezi ISCED a EQF?
| Článek vysvětluje rozdíl mezi Mezinárodní klasifikací pro vzdělávací programy ISCED a Evropským rámcem kvalifikací (EQF). Obsahuje tabulku, která přehledně znázorňuje zařazení českých vzdělávacích programů a dosaženého vzdělání podle klasifikace ISCED 97 i ISCED 2011.  | Mgr. Milada Stalker |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
30. 07. 2015 |
4783 |
Přenos kreditů v odborném vzdělávání
| Článek seznamuje s výsledky dvouletého projektu „Systém přenosu odborných kvalifikací II” (stručně VQTS II) z programu Leonardo da Vinci. VQTS II byl zaměřený byl zaměřený na obor elektrotechnika/elektronika, zatímco předchozí VQTS byl orientován na strojírenství a mechatroniku. K získání odborných kvalifikací existují v jednotlivých zemích různé vzdělávací programy, které se odlišují i organizací a délkou přípravy. Projekt VQTS se snažil najít způsob, který odborné kompetence popisuje a porovnává.  | Martina Kaňáková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
 |
|
|
|
30. 08. 2010 |
3710 |