Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kurikulum"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kurikulum"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kurikulum – základní pilíř vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o termínu kurikulum. Zabývá se zavedením tohoto pojmu do české pedagogiky. Nahlíží na jeho komplexní význam, uvádí různé podoby kurikula a shrnuje podstatné otázky vztahující se k tvorbě kurikula.
Autor Šárka Mikesková

Pojem CLIL

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií vymezuje základní pojmy CLILu, bilingvní výuku a další formy jazykového vzdělávání. Přináší informace o důvodech vzniku těchto forem vzdělávání. Poukazuje na specifika, výhody a možná úskalí CLILu v českém prostředí a naznačuje směr, kterým se CLIL na počátku 21. století ubírá.
Autor Tereza Šmídová

CLIL a Rámcové vzdělávací programy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seriálu Implementace CLILu do české školy z 5. kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ ukazuje, jak Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) umožňuje integraci jazyka a nejazykového předmětu. Stěžejní koncept CLILu 4C´s odpovídá hlavním principům, které právě RVP ZV podporuje. Kapitola odpovídá na základní otázky: co rozumíme pod pojmem integrace a co je předmětem integrované výuky formou CLILu. Přináší náměty na propojení vzdělávacích obsahů ve školních vzdělávacích programech a v obecné rovině se zamýšlí nad tím, jak CLIL výuka přispívá k rozvoji klíčových kompetencí.
Autor Tereza Šmídová

Finské školství a ICT: 3. ICT kurikulum na prvním stupni

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Třetí díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Autor Marek Lisý

Výuka digitálního občanství podle Googlu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Upoutávka na volně dostupný materiál vytvořený firmou Google obsahující 5 výukových lekcí věnovaných digitální gramotnosti žáků na úrovni 2. st. ZŠ včetně doprovodného webu a hry fixující získané poznatky. Obsah může sloužit jako zdroj nápadů pro naše učitele.
Autor Bořivoj Brdička

Seminář k využití principů Společného evropského referenčního rámce pro jazyky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V únoru proběhl seminář RELANG určený pracovníkům z oblasti jazykového testování, učitelům a odborným pracovníkům zabývajícím se vývojem kurikula pro češtinu jako cizí (druhý) jazyk. Akce se uskutečnila v rámci společné iniciativy Evropského střediska pro moderní jazyky a Evropské komise nesoucí název Inovativní metodologie a hodnocení v jazykovém vzdělávání. Za Českou republiku seminář organizoval Národní pedagogický institut České republiky.
Autor Mgr. Kamila Kolmašová

Nové středoškolské kurikulum ve Velké Británii

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Kvalifikační a kurikulární úřad Velké Británie právě dokončil nové středoškolské (14 – 19) kurikulum. Dokument byl uveřejněn 12. června 2007. Od září 2007 bude nové kurikulum zaváděno do praxe škol. Jeho obecným cílem je zvýšit standardy vzdělávání a pomoci tak všem žákům reagovat na životní výzvy rychle se měnícího světa. V září 2007 dostanou britské školy výtisky nových národních kurikulárních dokumentů, které pokryjí stupně (key stages) 3 a 4, tedy věkovou skupinu od 14 do 19 let. Poté bude následovat tříleté období od roku 2008 do roku 2010, ve kterém budou školy postupně implementovat nové vzdělávací programy.
Autor Jaroslav Faltýn

Průřezová témata ve školním vzdělávacím programu – zkušenosti z pilotních gymnázií

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší zkušenosti se zpracováním průřezových témat ve ŠVP v pilotních gymnáziích.
Autor Markéta Pastorová

Revize kurikula nejsou jen u nás

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
V České republice v současnosti probíhá revize rámcových vzdělávacích programů. Jak se takové revize provádějí v jiných zemích a mohou být inspirativní i pro nás? Na to jsme se ptali PaedDr. Markéty Pastorové, která se v Národním ústavu pro vzdělávání zabývá srovnávacími analýzami.
Autor Zoja Franklová

Úloha koordinátora a ředitele školy při tvorbě ŠVP

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Příklad dobré praxe je ukázkou práce ředitelky školy v roli koordinátorky a zdůvodnění výhod spojení funkcí ředitelky školy a koordinátorky v jedné osobě. Tento příklad dobré praxe může být pomůckou pro ředitele škol při zvažování své pozice před tvorbou ŠVP.
Autor Ing. Bc. Jarmila Zábranská
Celkem: 41