Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kurikulum"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kurikulum"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Příbuzné obory mohou čerpat ze společných odborných základů

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Řada oborů vzdělání je založena na podobných, či dokonce stejných odborných předpokladech. Tohoto poznatku lze využít při modernizování vzdělávacích programů středních odborných škol a v budoucnu také při tvorbě rámcových vzdělávacích programů, a to prostřednictvím tzv. společných odborných základů.
Autor Mgr. Aneta Vencovská

Výuka digitálního občanství podle Googlu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Upoutávka na volně dostupný materiál vytvořený firmou Google obsahující 5 výukových lekcí věnovaných digitální gramotnosti žáků na úrovni 2. st. ZŠ včetně doprovodného webu a hry fixující získané poznatky. Obsah může sloužit jako zdroj nápadů pro naše učitele.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální občanství podle Common Sense

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o existenci kurikula americké neziskovky Common Sense, které pokrývá výuku tematiky digitálního občanství od MŠ až po SŠ, jež má přesah jak do mediální výchovy, tak do digitální gramotnosti.
Autor Bořivoj Brdička

Vzpomínková výročí a výuka dějepisu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek analyzuje funkci vzpomínkových výročí ve výuce dějepisu.
Autor Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D.

Finské školství a ICT: 3. ICT kurikulum na prvním stupni

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Třetí díl ze seriálu, který reflektuje zkušenosti studenta informatiky na PedF UK Marka Lisého z Erasmového pobytu ve Finské Jyväskyle.
Autor Marek Lisý

Úloha koordinátora a ředitele školy při tvorbě ŠVP

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Příklad dobré praxe je ukázkou práce ředitelky školy v roli koordinátorky a zdůvodnění výhod spojení funkcí ředitelky školy a koordinátorky v jedné osobě. Tento příklad dobré praxe může být pomůckou pro ředitele škol při zvažování své pozice před tvorbou ŠVP.
Autor Ing. Bc. Jarmila Zábranská

Velká Británie diskutuje o zahrnutí ateismu do školní výuky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Do britského kurikula by se dle požadavků odborníků měla vedle dalších předmětů zařadit i výuka o ateismu. Nový školní předmět by mohl být zařazen do výuky již na prvních stupních základních škol.
Autor Julie Ravingerová

Studie k problematice matematické gramotnosti v základním vzdělávání – 3. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší třetí, závěrečnou část studie k problematice matematické gramotnosti v základním vzdělávání. Shrnuje analýzu matematické gramotnosti RVP ZV a předkládá doporučení pro inovaci kurikula. Přiložena je též literatura k tématu. Text byl převzat z publikace Gramotnosti ve vzdělávání: Soubor studií. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2011.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze

Neřízený proces zavádění ICT do výuky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Příspěvek rozebírá vybrané argumenty pro další zavádění digitálních technologií do edukační praxe a varuje před možnými negativními důsledky takového nesystematického a nepromyšleného procesu. Volá po vytvoření šířeji pojaté koncepci podpory výuky pomocí ICT.
Autor Martin Krotil

Švédské předškolní vzdělávání očima české učitelky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek jsem napsala na základě svého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měly možnost pobývat v mateřské škole. Pracovní stáž probíhala v instituci Eudora Internationella Forsköla ve Stockholmu. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učiteli a učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů užívaných ve Švédsku.
Autor Lucie Zormanová
Celkem: 41