Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Waldorfská škola
| Článek pojednává o waldorfské škole, její filozofii, organizaci výuky, způsobu hodnocení a dalších charakteristikách waldorfské školy.  | Lucie Zormanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
12 komentářů |
03. 02. 2016 |
8057 |
Neřízený proces zavádění ICT do výuky
| Příspěvek rozebírá vybrané argumenty pro další zavádění digitálních technologií do edukační praxe a varuje před možnými negativními důsledky takového nesystematického a nepromyšleného procesu. Volá po vytvoření šířeji pojaté koncepci podpory výuky pomocí ICT. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Martin Krotil |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
11 komentářů |
28. 02. 2013 |
5691 |
Digitální občanství podle Common Sense
| Informace o existenci kurikula americké neziskovky Common Sense, které pokrývá výuku tematiky digitálního občanství od MŠ až po SŠ, jež má přesah jak do mediální výchovy, tak do digitální gramotnosti. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
2 komentáře |
15. 06. 2020 |
1782 |
Montessori mateřská škola a základní škola v Itálii
| Tento článek jsem napsala na základě mého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měli možnost pobývat v mateřské a základní škole L´Opera Nazionale Montessori v Římě. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů užívaných v Itálii.  | Lucie Zormanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
12. 01. 2016 |
6747 |
Polské předškolní vzdělávání očima učitelky
| Tento článek jsem napsala na základě svého pobytu v rámci projektu „Učitelé na zkušené“ realizovaného organizací ALVIT-INOVACE A VZDĚLÁVÁNÍ, s. r. o., spolufinancovaného z ESF. Zde členové realizačního týmu a účastnice projektu, což byly učitelky mateřských škol, měly možnost pobývat v mateřské škole. Pracovní stáž probíhala v Prywatnym Przedszkolu Morska Kraina v Kolobrzegu. Tento článek vznikl na základě zde provedeného pozorování, rozhovorů s učitelkami, účastnicemi, analýzou materiálů o vzdělávání, které jsme zde dostali, na základě školení od zde pracujících učitelek, kterého se nám dostalo, a také na základě pedagogických dokumentů užívaných v Polsku.  | Lucie Zormanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
01. 12. 2015 |
5977 |
Přírodovědná gramotnost – srovnávací analýza, 2. část
| Druhá část srovnávací analýzy se týká pojmu přírodovědné gramotnosti v kurikulárních dokumentech vybraných zemí: Kanada, USA. Předkládá závěry plynoucí ze srovnávací analýzy, tabulku srovnání v užívání pojmu přírodovědná gramotnost ve vybraných zemích a citované a použité zdroje.  | RNDr. Jan Maršák, CSc. |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
04. 03. 2011 |
8091 |
Porovnání pojetí vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura ve vzdělávacích programech
| Příspěvek popisuje proměny vzdělávací oboru Český jazyk a literatura. Konkrétně byla porovnávána východika, pojetí a cíle, členění a rozpracování vzdělávacího obsahu v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a ve Vzdělávacím programu Základní škola.  | Alena Hesová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
 |
|
|
1 komentář |
10. 03. 2011 |
9294 |
Základní školství ve Finsku
| Článek pojednává o základním vzdělávání ve Finsku. Popisuje cíle základního vzdělávání, způsob hodnocení, strukturu základního školství, zabývá se kvalitou finského školství, učebním obsahem ve finské základní škole. Tento článek je psán jako inspirace pro české školství, neboť finské školství je již několik let symbolem, vzorem efektivního školství. Školství, jehož žáci se v mezinárodních srovnáních znalostí ocitají na předních příčkách. Čím to je? Jaké dobré praxe by mohly být pro naše školství inspirující pro zkvalitnění našeho vzdělávacího systému?  | Lucie Zormanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
09. 11. 2016 |
11729 |
Primární vzdělávání v evropských zemích
| Článek pojednává o primárním vzdělávání v jednotlivých evropských zemích, počátku povinné školní docházky, organizaci vzdělávání, počtu žáků ve třídách, obsahu kurikulárních dokumentů.  | Lucie Zormanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
03. 05. 2018 |
6048 |
Návrh alternativní verze vzdělávacího oboru Dějepis v RVP pro čtyřleté gymnázium a vyšší stupeň víceletého gymnázia (didaktická inovace dějepisného kurikula)
| Příspěvek, předkládaný k širší odborné diskusi, představuje inovovanou verzi vzdělávacího oboru Dějepis v RVP pro čtyřleté gymnázium a vyšší stupeň víceletého gymnázia, který svým charakterem naplňuje jeden ze základních požadavků na aktuálně prosazované trendy ve výuce dějepisu. A tím je důraz na vzdělávání žáků v problematice moderních a zejména soudobých dějin. V případě kladného ohlasu odborné veřejnosti a následného schválení MŠMT může dojít k adekvátní úpravě platného RVP G.  | Dagmar Hudecová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
16. 02. 2009 |
13453 |