Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kurikulum G"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kurikulum G"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Reakce na Výzkumnou zprávu o tvorbě gymnaziálního kurikula z roku 2011

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek reaguje na výzkumnou zprávu, která má titul: Kurikulární reforma na gymnáziích. Případová studie tvorby kurikula. Základem výzkumu jsou individuální rozhovory s učitelem příslušného vzdělávacího oboru. Text tohoto článku se věnuje obecným kvalitativním přístupům (triangulace, hermeneutika), které jsou ve výzkumu použity, a zaměřuje se na případovou studii geografie/zeměpisu (historický vývoj, geografické pojmy a koncepce). Zpráva je dostupná z uvedené literatury u tohoto článku.
Autor Jaroslav Vávra

Inspirace z gymnázií – virtuální hospitace

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
KURIKULUM G je národní projekt podporující implementaci kurikulární reformy v gymnáziích. V projektu probíhají 3 klíčové aktivity – PODPORA UČITELŮ (oborové semináře, virtuální hospitace), PODPORA KOORDINÁTORŮ ŠVP (klubová setkání, koučování, minikonference, konzultační centrum, komunita) a KVALITNÍ ŠKOLA (výzkum). VIRTUÁLNÍ HOSPITACE jsou autentické videozáznamy z výuky v gymnáziích, které jsou zveřejňovány na Metodickém portálu www.rvp.cz. Nyní můžete zhlédnout již 17 záznamů z výuky, celkem bude k dispozici 40 virtuálních hospitací. Videozáznam je vždy doplněn o sebehodnocení učitele a analýzu experta. Součástí konceptu virtuálních hospitací je i následná internetová diskuze. Virtuální hospitace představují nástroj pro sebereflexi učitelů, ale také podněcují profesní růst. Mohou být inspirací pro současné i budoucí učitele. Virtuální hospitace nabízí možnost učit se ze skutečných příkladů.
Autor Alena Hesová

Koučování pro koordinátory ŠVP v projektu Kurikulum G má za sebou 1. etapu (případové studie)

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
31. ledna 2010 skončil první pětiměsíční cyklus koučování pro koordinátory gymnázií. Od září 2009 do ledna 2010 se projektu účastnilo 19 klientů – gymnaziálních koordinátorů ŠVP z různých míst ČR, kteří se rozhodli vyzkoušet si koučování.
Autor RNDr. Bc. Ludmila Šulcová

Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Setkání koordinátorů ŠVP v rámci projektu Kurikulum G se konalo potřetí v gymnáziu T. G. Masaryka v Litvínově dne 26. 11. 2009.
Autor Ludmila Šulcová

Setkání koordinátorů ŠVP v gymnáziu v Rumburku

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Kurikulum G zorganizovalo setkání koordináturů ŠVP dne 12. 10 2009 v Rumburku. Hostitelka a ředitel gymnázia pro účastníky vytvořili prostředí pro sdílení zkušeností mezi koordinátory a pomohli prostřednictvím otevřené diskuse hovořit bez zábran o současných radostech a starostech při realizaci ŠVP.
Autor Ludmila Šulcová

Koučování – trend rozvoje v gymnáziích

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
O koučování ve školství hovoříme s Mgr. Václavem Šnebergerem, který vede vlastní poradenskou praxi EUKIDU Consultancy a napomáhá zavádět kvalitativní změny ve vzdělávání ve východní Evropě a střední Asii. Je absolventem Pedagogické fakulty UK v Praze, DAMU, čtyřletého výcviku v psychoterapii a dvouletého výcviku v organizačním poradenství a koučování (IGT Praha), dlouhodobých výcviků v manažerských tématech (OSI New York). Je členem České asociace koučů, Asociace pro Gestalt terapii, členem ISSA. Mezi jeho klienty patří široké spektrum organizací a jednotlivců z neziskového sektoru i business prostředí. V současné době je jedním z koučů zapojených do aktivity Koučování projektu Kurikulum G, realizovaného Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze, jehož cílem je praktické zavedení koučování do prostředí českých gymnázií.
Autor Ludmila Šulcová

Oborové semináře

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Nabídka oborových seminářů pro všechny, kteří chtějí načerpat inspiraci k výuce podle nových ŠVP či předat své zkušenosti s výukou dle nových osnov.
Autor VÚP Praha

„Nejtěžší na dokončení ŠVP je ještě motivovat kolegy“ - svěřovali se koordinátoři gymnázií

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Postřehy z regionálních setkání koordinátorů a učitelů gymnázií týkající se procesu vzniku ŠVP.
Autor Lucie Slejšková
Celkem: 8