Tato vyučovací hodina je zaměřena na percepci konkrétního mediálního sdělení a na jeho další využití našimi politiky a umělci v médiích. Žáci pracují samostatně, ve dvojicích a ve skupinách. V rámci přípravy polemiky, její realizace a jejího hodnocení se žáci učí argumenty připravovat, formulovat, obhajovat a také posuzovat.
Příspěvek volně navazuje na článek Historické kořeny a definice pojmu informační válka. Text popisuje, jakým způsobem se státy pomocí zásahů do informačního prostředí snaží udržet podporu války u veřejnosti. Poprvé se uvedený problém ukázal v souvislosti s válkou v Perském zálivu roku 1991 a jiným způsobem se opakoval, když se na jaře 2003 rozhořela americká invaze do Iráku.
Následující text rozebírá způsoby, jimiž mocenské elity kontrolují během válečných střetů masová média. Uvedený problém autor demonstruje na příkladu války v Perském zálivu a v návaznosti na své další články zveřejněné Metodickým portálem.