Tato vyučovací hodina je zaměřena na percepci konkrétního mediálního sdělení a na jeho další využití našimi politiky a umělci v médiích. Žáci pracují samostatně, ve dvojicích a ve skupinách. V rámci přípravy polemiky, její realizace a jejího hodnocení se žáci učí argumenty připravovat, formulovat, obhajovat a také posuzovat.
Následující text rozebírá způsoby, jimiž mocenské elity kontrolují během válečných střetů masová média. Uvedený problém autor demonstruje na příkladu války v Perském zálivu a v návaznosti na své další články zveřejněné Metodickým portálem.
Příspěvek volně navazuje na článek Historické kořeny a definice pojmu informační válka. Text popisuje, jakým způsobem se státy pomocí zásahů do informačního prostředí snaží udržet podporu války u veřejnosti. Poprvé se uvedený problém ukázal v souvislosti s válkou v Perském zálivu roku 1991 a jiným způsobem se opakoval, když se na jaře 2003 rozhořela americká invaze do Iráku.