Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kresba"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kresba"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Environmentální prvky ve výtvarné výchově – 1. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek předkládá ukázku zařazení prvků průřezového tématu environmentální výchovy do vyučování výtvarné výchovy. V textu je čtenář seznámen s problematikou environmentálně šetrného spotřebitele, konkrétně s tzv. ekoznačením výrobků a se způsobem, jak je možné pracovat s tímto tématem ve vyučování.
Autor Zdeněk Hromádka

Typografická tvorba ve výtvarné výchově na ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku autor seznamuje čtenáře s tím, jak ve výtvarné výchově pracuje s písmem. Žáci se v úvodu hodiny seznamují s významem písma v historickém kontextu a s některými typografickými pojmy. Poté vytvoří svůj vlastní osobitý styl písma, který je poté elektronicky zpracován, aby byl použitelný pro další tvorbu.
Autor Zdeněk Hromádka

Výtvarná dílna: Silueta vs. dekor – animace

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výtvarná dílna pro žáky vychází ze secesních dekorů a propojuje je s oděvní siluetou za využití projekční technologie. Zabývá se interpretací plošných secesních dekorů, jejichž autorem je významný secesní architekt a designér Josef Hoffmann. Do popředí výtvarného námětu se staví forma oděvní siluety vs. dekoru.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Mizící hmyzíci: Nocování v lese - červotoč

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek nabízí způsob, jak je možné pracovat se zvolenou kapitolou z knihy v předškolním zařízení a na prvním stupni ZŠ. Kniha Mizící hmyzíci je určena dětem školního věku, ale také předškolákům, jejich rodičům a učitelkám mateřských škol.
Autor Michaela Gondeková

Pravěk

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Navržená hodina se primárně týká učiva vlastivědy, tématu Pravěk, během níž žáci zažijí slasti a strasti života v tlupě, což by mělo přispět k dlouhodobému zapamatování učiva, ale především k rozvíjení komunikace a empatie.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Hranice kresby

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor zúročuje zkušenosti ze své vlastní tvorby a zamýšlí se nad specifickými možnostmi malby a kresby. Své úvahy dokresluje příklady z tvorby významných umělců. Kresbu vnímá jako médium spontánní a bezprostřední, které umožňuje člověku návratu k sobě samému.
Autor Nikola Čulík

Děti pilné jako včeličky – 3. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pokračování seriálu Děti pilné jako včeličky – svět kolem nás v kresbě a malbě předkládá výtvarné náměty pro práci s dětmi v mateřské škole. Tématem je včela podporující kladný vztah k přírodě a její ochraně.
Autor Iva Burešová

Květy a kvítka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Děti prostřednictvím výtvarných činností poznávají různé druhy rostlin, učí se komunikovat a tvořit s vrstevníkem a rozvíjejí své technické výtvarné dovednosti.
Autor Petra Vondrová

Výtvarné techniky pop-artu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Autorka se v příspěvku nechala inspirovat výtvarnými technikami pop-artu. S těmito technikami nás autorka seznamuje jak v rovině teoretické, tak i v rovině praktické. Autorka uvádí několik příkladů činností zaměřených na získání zkušeností s pop-artovým uměním.
Autor VÚP Praha

Interpretace básnických textů inspirovaných díly výtvarnými

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Interpretovanými texty jsou básně Jaroslava Seiferta Vrbová píšťalka ze sbírky Šel malíř chudě do světa a Jana Skácela Kulatý svět ze sbírky Kam odešly laně. Oba naši přední lyrici se rozhodli napsat verše k výtvarným dílům jiných našich předních umělců - malířů a kreslířů Mikoláše Alše a Josefa Čapka. Všechny čtyři uvedené umělce by měli naši žáci poznat prostřednictvím jejich tvorby. Vybrané texty a pochopitelně celé uvedené sbírky, k jejichž četbě by interpretace měla přirozeně vést, jsou pro to jedinečnou příležitostí.
Autor Bohuslav Hoffmann
Celkem: 10