Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kreativita na pochodu IV. – Badatelské otázky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Čtvrtý díl seriálu pojednávajícího o tom, proč a jak se snažit podporovat kreativitu ve výuce - tentokrát o mapování myšlenkových pochodů.
Autor Bc. Miloslav Khas

Kreativita na pochodu III. – Vizualizace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Třetí díl seriálu pojednávajícího o tom, proč a jak se snažit podporovat kreativitu ve výuce - tentokrát o zobrazování různých objektů.
Autor Bc. Miloslav Khas

Kreativita na pochodu II. – Jak oklamat múzu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Druhý díl seriálu pojednávajícího o tom, proč a jak se snažit podporovat kreativitu ve výuce - tentokrát o sdílení názorů, záznamu myšlenek a brainstormingu.
Autor Bc. Miloslav Khas

Kreativita na pochodu I. – Lapač myšlenek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

První díl seriálu pojednávajícího o tom, proč a jak se snažit podporovat kreativitu ve výuce - tentokrát o záznamu hlasu, obrazu, nákresů či fotografií.
Autor Bc. Miloslav Khas

Kreativita a podnikavost podle profesora Zhao na konferenci ISTE 2012

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o konferenci ISTE 2012, jejímž hlavním cílem byla podpora vzdělávání ke kreativitě a osobní zodpovědnosti, postavená na obsahu přednášky profesora Zhao. Součástí je též vysvětlení, proč není Čína svými skvělými výsledky v mezinárodních srovnáních žáků nadšena.
Autor Bořivoj Brdička

Komunikace s využitím tradice a mezipředmětových vztahů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Netradiční metody a formy práce s využitím tradice. Náměty pro rozvoj slovní zásoby a kreativity žáků i studentů. Podpora mezipředmětových vztahů a tvořivé práce.
Autor Milena Krobotová

Kolik K má správný žák?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá problematikou tvořivého myšlení žáků a jeho podporou.
Autor Blanka Rozehnalová

Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se, jak se tato debata profiluje v hudebněpedagogickém prostředí, avšak při zachování jejího obecného hlediska. Jako problematika s kreativitou související je zde diskutován fenomén uměleckého osvícení a tvůrčí geniality, který zde odhaluje rozpor věcnosti a emocionality tvůrčího aktu, uzavírající se debatou o roli imaginace v okruhu hudební kreativity.
Autor Petr Drkula

Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se, jak se tato debata profiluje v hudebněpedagogickém prostředí, avšak při zachování jejího obecného hlediska. Kreativita je zde sledována jakožto forma myšlení, v rámci čehož zde dochází k rozpoznání krize exaktního nazírání na tuto problematiku a možného východiska z této situace skrze odlišný pohled na charakter hudebnosti a produkt tvůrčího úsilí.
Autor Petr Drkula

Jak podpořit kreativní myšlení žáků?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Intenzivně se v poslední době mluví o tom, že by škola měla ve žácích probouzet kreativitu nebo kreativní myšlení. To se projevuje ve všech oblastech lidské činnosti – od vědy až po umění. Ač dříve těmto pojmům nebyla věnována taková pozornost, přesto bylo toto myšlení pěstováno. V článku se pokusíme ukázat některé konkrétní možnosti, jak kreativní myšlení podpořit.
Autor Bc. Monika Černá
Celkem: 63