Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Realizace malého projektu – „Společně plánovat a utvářet městskou zeleň“

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Ve školním roce 2010–2011 byl naplánován a zrealizován projekt „Společně plánovat městskou zeleň“ ve spolupráci s Univerzitou J. E. Purkyně Ústí nad Labem s Umweltzentrem Dresden a Hochschule fűr Technik und Wirtschaft Dresden. Myšlenkou projektu bylo, aby si studenti obou vysokých škol zkusili navrhnout a osázet veřejný prostor v „Zahrádkářském parku Hansastraße“ v Drážďanech, který je volně přístupný pro veřejnost. Tento projekt navazoval na budoucí rozvoj města Drážďany, který počítá se zpřístupněním zahrádkářských kolonií veřejnosti pro krátkodobou rekreaci. Projekt byl koncipovaný tak, aby jeho výstup měl kromě naučného charakteru i praktické uplatnění.
Autor Iva Roubíková

Výtvarný projev ve vztahu k hudebně tvůrčí náplni školní výchovy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výtvarná výchova je v oblasti začleňování kreativního obsahu do výuky v dalekém předstihu před jejím protějškem ve vzdělávacím okruhu „Umění a kultura“ – hudební výchovou. Na základě tohoto hlediska příspěvek hledá příčiny a řešení podobné nesouměrnosti těchto dvou úzce spřízněných sfér.
Autor Petr Drkula

Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se, jak se tato debata profiluje v hudebněpedagogickém prostředí, avšak při zachování jejího obecného hlediska. Kreativita je zde sledována jakožto forma myšlení, v rámci čehož zde dochází k rozpoznání krize exaktního nazírání na tuto problematiku a možného východiska z této situace skrze odlišný pohled na charakter hudebnosti a produkt tvůrčího úsilí.
Autor Petr Drkula

Škola kreativních technik I – Průvodce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní část Školy kreativních technik, která seznamuje s potenciálem, variabilitou a základními pravidly jejich využití ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická

Pohádka vizualizovaná v myšlenkové mapě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Úvod do práce s počítačem – žáci vytvoří pohádku v podobě myšlenkové mapy ve speciálním grafickém softwaru. Myšlenková (též pojmová, vztahová) mapa umožňuje vizualizaci informací (pojmů) do objektů, které žáci jednoduchým způsobem uspořádávají v logické návaznosti a určují mezi nimi relační souvislosti a vazby.
Autor Petr Čenský

Kolik K má správný žák?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá problematikou tvořivého myšlení žáků a jeho podporou.
Autor Blanka Rozehnalová

Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk: Čtvero ročních období

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk nabízí inspiraci podloženou velkou zkušeností, navíc inspiraci, která je přenositelná do běžného školního prostředí, a která využívá každodenních situací. Článek představuje návrh projektu pro 1. ročník na téma ročních období.
Autor Eva Machková (ed.)

Výtvarná výchova s iPiccy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis volně dostupného grafického editoru iPiccy a možnosti jeho použití ve výtvarné výchově.
Autor Veronika Matoušková

Grafický editor Wixie

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Představení vlastností a možnosti použití cloudového grafického editoru, který umožňuje bezplatné kreslení, a po zaplacení též sdílenou tvorbu nejen obrázků.
Autor Lucie Milichovská

Umělecká kreativita – stále nepostižitelný koncept

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá okolnostmi a příčinami dosavadní nepostižitelnosti kreativity, která je neoddělitelným prvkem umělecké pedagogiky. V této souvislosti je potřeba se stále ptát, co vlastně o kreativitě v umělecké oblasti víme; je pro nás umělecká tvořivost jevem dostatečně známým, nebo je jen prchavým pojmem bez pevnějšího určení? Na základě uvedených poznatků zjišťujeme, že jakési jeho metaforické a magické pojímání představuje i doposud vlivný způsob nazírání.
Autor Petr Drkula
Celkem: 61