Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kreativita na pochodu III. – Vizualizace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Třetí díl seriálu pojednávajícího o tom, proč a jak se snažit podporovat kreativitu ve výuce - tentokrát o zobrazování různých objektů.
Autor Bc. Miloslav Khas

Kreativita na pochodu II. – Jak oklamat múzu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Druhý díl seriálu pojednávajícího o tom, proč a jak se snažit podporovat kreativitu ve výuce - tentokrát o sdílení názorů, záznamu myšlenek a brainstormingu.
Autor Bc. Miloslav Khas

Kreativita na pochodu I. – Lapač myšlenek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

První díl seriálu pojednávajícího o tom, proč a jak se snažit podporovat kreativitu ve výuce - tentokrát o záznamu hlasu, obrazu, nákresů či fotografií.
Autor Bc. Miloslav Khas

Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk: Čtvero ročních období

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk nabízí inspiraci podloženou velkou zkušeností, navíc inspiraci, která je přenositelná do běžného školního prostředí, a která využívá každodenních situací. Článek představuje návrh projektu pro 1. ročník na téma ročních období.
Autor Eva Machková (ed.)

Bez učitelů se moderní technologie neobejdou

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek informuje o dvou amerických studiích zabývajících se názory učitelů na vliv a možnosti využití vzdělávacích technologií.
Autor Miloš Kafka

Kreativita a podnikavost podle profesora Zhao na konferenci ISTE 2012

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o konferenci ISTE 2012, jejímž hlavním cílem byla podpora vzdělávání ke kreativitě a osobní zodpovědnosti, postavená na obsahu přednášky profesora Zhao. Součástí je též vysvětlení, proč není Čína svými skvělými výsledky v mezinárodních srovnáních žáků nadšena.
Autor Bořivoj Brdička

Realizace malého projektu – „Společně plánovat a utvářet městskou zeleň“

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Ve školním roce 2010–2011 byl naplánován a zrealizován projekt „Společně plánovat městskou zeleň“ ve spolupráci s Univerzitou J. E. Purkyně Ústí nad Labem s Umweltzentrem Dresden a Hochschule fűr Technik und Wirtschaft Dresden. Myšlenkou projektu bylo, aby si studenti obou vysokých škol zkusili navrhnout a osázet veřejný prostor v „Zahrádkářském parku Hansastraße“ v Drážďanech, který je volně přístupný pro veřejnost. Tento projekt navazoval na budoucí rozvoj města Drážďany, který počítá se zpřístupněním zahrádkářských kolonií veřejnosti pro krátkodobou rekreaci. Projekt byl koncipovaný tak, aby jeho výstup měl kromě naučného charakteru i praktické uplatnění.
Autor Iva Roubíková

Umělecká kreativita – stále nepostižitelný koncept

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá okolnostmi a příčinami dosavadní nepostižitelnosti kreativity, která je neoddělitelným prvkem umělecké pedagogiky. V této souvislosti je potřeba se stále ptát, co vlastně o kreativitě v umělecké oblasti víme; je pro nás umělecká tvořivost jevem dostatečně známým, nebo je jen prchavým pojmem bez pevnějšího určení? Na základě uvedených poznatků zjišťujeme, že jakési jeho metaforické a magické pojímání představuje i doposud vlivný způsob nazírání.
Autor Petr Drkula

Kolik K má správný žák?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá problematikou tvořivého myšlení žáků a jeho podporou.
Autor Blanka Rozehnalová

Komunikace s využitím tradice a mezipředmětových vztahů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Netradiční metody a formy práce s využitím tradice. Náměty pro rozvoj slovní zásoby a kreativity žáků i studentů. Podpora mezipředmětových vztahů a tvořivé práce.
Autor Milena Krobotová
Celkem: 61