Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vyprávěj příběhy pro 8.–9. třídy ZŠ a příslušné ročníky víceletých gymnázií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Projekt plný aktivit, nápadů a inspirace pro každého učitele, který se chce se svými žáky pustit do zachycení vzpomínek pamětníků a jejich různorodého zpracování. Web vytvořený k projektu umožňuje učitelům snadno sestavit projekt na míru sobě i svým žákům a zaměřit ho třeba na rozvoj digitální, mediální či historické gramotnosti. Začít lze už se žáčky čtvrtých tříd, naopak nejstarší žáci mohou při zpracování pamětnických příběhů vést své mladší spolužáky. Učitelé mohou využít nabídky podpory ve formě školení a webinářů či se inspirovat u svých kolegů v galerii projektů.
Autor Marie Smutná

Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou postupy z umění a designu – a to i v distančních podmínkách. Využijte mood board jako nástroj pro průzkum a prezentaci žákovských výstupů.
Autor Anna Puchovská

Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: Vypravování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci ústně vyprávějí svůj společný příběh a poté jej hodnotí dle vytvořených kritérií. Individuálně pak píší nové vypravování s použitím zadaných klíčových slov.
Autor PhDr. Lenka Palkovská, Ph.D.

Umělecká kreativita – stále nepostižitelný koncept

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text se zabývá okolnostmi a příčinami dosavadní nepostižitelnosti kreativity, která je neoddělitelným prvkem umělecké pedagogiky. V této souvislosti je potřeba se stále ptát, co vlastně o kreativitě v umělecké oblasti víme; je pro nás umělecká tvořivost jevem dostatečně známým, nebo je jen prchavým pojmem bez pevnějšího určení? Na základě uvedených poznatků zjišťujeme, že jakési jeho metaforické a magické pojímání představuje i doposud vlivný způsob nazírání.
Autor Petr Drkula

Tvůrčí hlediska hudebně poslechových aktivit

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
věda a výzkum
Příspěvek přibližuje některé problematické partie hudebně výchovné praxe související s kreativní stránkou hudebního poslechu.
Autor Petr Drkula

Tvorba dramatického textu v hodinách francouzkého jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zabývá využitím metod dramatické výchovy ve výuce francouzského jazyka. Na základě aktivity žáků na různých stupních vzdělávání umožňuje komplexní procvičení dovedností a kompetencí. Zároveň tyto metody nevylučují zaměřit se na jedno konkrétní téma, které je třeba procvičit.
Autor Mgr. Anna Benešová

Třída jako ekosystém?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu hrát velmi významnou úlohu.
Autor Bc. Monika Černá

Škola kreativních technik II – Banka kreativních technik

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek navazuje na článek „Škola kreativních technik I – Průvodce”. Obsahuje velké množství konkrétních popisů tvořivých technik využitelných ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická

Škola kreativních technik I – Průvodce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní část Školy kreativních technik, která seznamuje s potenciálem, variabilitou a základními pravidly jejich využití ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická

Sir Ken Robinson

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Profil zajímavého britského umělce-učitele, který byl za svůj přínos oboru povýšen do šlechtického stavu a svými projevy o reformě celosvětového školství oslovuje miliony posluchačů.
Autor Marek Fiala
Celkem: 63