Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pojetí výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výtvarné činnosti představují samozřejmou a nezbytnou součást ve vzdělávacím programu v prostředí mateřské školy. Autorka se zamýšlí nad tím, jaký prostor skýtá RVP PV výtvarným činnostem, resp. jaké místo zaujímají ve vzdělávacím obsahu. Rozpracovává vzdělávací obsah v jednotlivých oblastech z hlediska výtvarných technik a témat, uvádí inspirační zdroje i praktické ukázky možné vzdělávací nabídky.
Autor Petra Vondrová

Inspirace body-artem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Děti se pomocí výtvarné techniky body-artu seznamují s různými částmi těla a rozvíjí vnímání vlastního těla.
Autor Petra Vondrová

Výtvarné setkání v MŠ I.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek je praktickým námětem pro zážitkovou formu výtvarných setkání dětí předškolního věku - setkání s artefiletikou v mateřské škole. Je zpracován formou prezentace (v příloze) a rozdělen do tří částí. Obsahem I. části je teoretické vymezení pojmů a cílů, včetně prezentace úvodních prožitkových činností.
Autor Radmila Michlíčková

Výtvarné setkání v MŠ III.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Třetí část seriálu Výtvarné setkání v MŠ přináší praktický námět pro výtvarnou činnost.
Autor Radmila Michlíčková

Postavení hudební výchovy v RVP ZV a její metodologická východiska

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor se v příspěvku věnuje problematice postavení hudební výchovy v RVP ZV. Hudební výchova by měla plnit estetické, zábavné, terapeutické funkce. Prostřednictvím vokálních, instrumentálních, hudebně pohybových a poslechových činností vede žáka k porozumění hudbě. Hudební výchova se stane pro žáky atraktivní, bude-li aktivní, kreativní a integrativní.
Autor Alexandros Charalambidis

Za hranice všednosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Tvořivá aplikace stávajících poznatků, vytváření a modelování situací, tvůrčí vyjádření požadovaného úkolu dramatickou formou.
Autor Petr Šusta

Pronikavost umělecké tvorby jako základní orientace hudební výchovy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tvořivost by měla představovat jeden z pilířů hudební výchovy, která je podle B. Reimera ve svém jádru také zvláštní formou společenského projevu a komunikace. O tom vypovídají také tvrzení R. M. Schafer a I. Lawrence, která nás i ve shodě s Reimerem ujišťují o tom, že její rovnocenné postavení v mezích hudební pedagogiky není dosud zcela nepochybné.
Autor Petr Drkula

Algoritmická kompozice v krajině hudební výchovy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek naznačuje didaktické možnosti jedné z aktuálních tendencí uměleckého vyjadřování - algoritmické kompozice - jako prostředku hudebně výchovné práce.
Autor Petr Drkula

Tvůrčí hlediska hudebně poslechových aktivit

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
věda a výzkum
Příspěvek přibližuje některé problematické partie hudebně výchovné praxe související s kreativní stránkou hudebního poslechu.
Autor Petr Drkula

Proč nemají žáci rádi školu?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek shrnuje argumenty profesora kognitivní psychologie na University of Virginia Daniela Willinghama o tom, proč žáci často nemají školu rádi.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 63