Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kreativita"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Virtuální hospitace - Český jazyk a literatura: Vypravování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Žáci ústně vyprávějí svůj společný příběh a poté jej hodnotí dle vytvořených kritérií. Individuálně pak píší nové vypravování s použitím zadaných klíčových slov.
Autor PhDr. Lenka Palkovská, Ph.D.

Co je to vlastně kreativita? – 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je? Pro odpověď na tyto stále naléhavější otázky je potřeba se blíže zaměřit na aktuální výklady tohoto fenoménu v teoretické diskuzi poslední doby.
Autor Petr Drkula

Je kreativita neobyčejná výsada nadaných? – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tvořivost představuje samostatný předmět všeobecných diskuzí napříč mezioborovým spektrem, v jehož jednotlivých disciplínách pak nabývá spíše specializovaného a aplikovaného charakteru. Podívejme se, jak se tato debata profiluje v hudebněpedagogickém prostředí, avšak při zachování jejího obecného hlediska. Kreativita je zde sledována jakožto forma myšlení, v rámci čehož zde dochází k rozpoznání krize exaktního nazírání na tuto problematiku a možného východiska z této situace skrze odlišný pohled na charakter hudebnosti a produkt tvůrčího úsilí.
Autor Petr Drkula

Podpora výtvarné kreativity žáků pomocí ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přesah ICT do výtvarné výchovy patří mezi neprávem opomíjené, a to i přesto, že s rozvojem profesí, jako je grafik, animátor nebo fotograf, je právě schopnost provázání informatiky a umění důležitá. Nástrojů, které umožňují takovou tvorbu na počítači zdarma, je celá řada a některé z nich si v následujícím článku stručně představíme.
Autor Michal Černý

Výtvarné setkání v MŠ II.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Druhá část seriálu Výtvarné setkání v MŠ pokračuje v námětu činnosti Jaké šaty mají stromy a zaměřuje se na zážitkové pole dětí v pojetí artefiletiky.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Výtvarné setkání v MŠ III.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Třetí část seriálu Výtvarné setkání v MŠ přináší praktický námět pro výtvarnou činnost.
Autor Radmila Michlíčková

Škola kreativních technik I – Průvodce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní část Školy kreativních technik, která seznamuje s potenciálem, variabilitou a základními pravidly jejich využití ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická

Škola kreativních technik II – Banka kreativních technik

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek navazuje na článek „Škola kreativních technik I – Průvodce”. Obsahuje velké množství konkrétních popisů tvořivých technik využitelných ve výuce.
Autor PaedDr. Jitka Jilemická

Hlavolamy a bludiště

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek obsahuje čtyři praktické návody na výrobu hlavolamů a prostorového bludiště. Jejich výrobu a využití uplatníte i v rámci mezipředmětových vztahů.
Autor Jaroslava Pachlová

Co je to vlastně kreativita? – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je? Pro odpovědi na tyto stále naléhavější otázky je potřeba se blíže zaměřit na aktuální výklady tohoto fenoménu v teoretické diskuzi poslední doby.
Autor Petr Drkula
Celkem: 63