Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hodnocení v duchu Two Rivers
| Inspirace, kterou o svém pojetí formativního hodnocení žáků poskytuje veřejná škola Two Rivers z Washingtonu. Tato metodika je v dokonalém souladu s výchovou k tvořivému myšlení. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
21. 10. 2019 |
893 |
Grafický editor Wixie
| Představení vlastností a možnosti použití cloudového grafického editoru, který umožňuje bezplatné kreslení, a po zaplacení též sdílenou tvorbu nejen obrázků. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Lucie Milichovská |
|
|
| |
|
20. 12. 2018 |
1674 |
Erasmus+ inspiruje
| Text informuje o zkušenostech učitelů, kteří se zúčastnili zahraničních mobilit v rámci programu Erasmus+ KA1. Uvádí některé postřehy a zkušenosti z britského školství získané účastníky. Zároveň uvádí praktické odkazy pro praktické začlenění ICT do výuky, nástroje či aplikace na vytváření digitálních materiálů, které podporují kreativitu žáka.  | Rudolfova |
|
|
| |
|
29. 11. 2018 |
7963 |
Resnickovy mýty o kreativitě
| Upoutávka na knihu Mitchela Resnicka, vědce známého na poli vzdělávacích technologií (autora Scratche), s ukázkou zabývající se rozvojem kreativity, tedy kompetencí, jejíž význam neustále roste. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
23. 04. 2018 |
1675 |
Kreativní deník
| Co je kreativní deník? Jak s ním pracovat? A proč vlastně něco takového jako deník psát? Zaměříme se také na to, jak souvisí kreativita s péčí a reflexí sebe sama.  | Michal Černý |
|
|
| |
1 komentář |
11. 07. 2017 |
8267 |
Propojený učitel
| Článek je inspirovaný blogem amerického ICT koordinátora Stevena Andersona. Shrnuje vlastnosti učitele schopného k vlastnímu zdokonalování využívat spojení s kolegy. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Martin Gebhart |
|
|
| |
|
21. 01. 2016 |
3471 |
Le monstre des égouts
| Článek se zabývá využitím autentického textu ve výuce francouzského jazyka. Text slouží jako výchozí materiál pro tvůrčí činnosti, jako je tvorba dialogů a divadelních scén. Při výuce není kladen důraz na detailní porozumění danému textu, ale pouze na porozumění globální vzhledem k požadované jazykové úrovni žáků (A2). Aktivitu je vhodné realizovat v 9.třídě základních jazykových škol a na odpovídajícím stupni víceletých gymnázií. Při výuce je využíváno metod dramatické výchovy.  | Bc. Karolína Stehlíková |
|
|
| |
|
29. 01. 2015 |
4359 |
Tvorba dramatického textu v hodinách francouzkého jazyka
| Článek se zabývá využitím metod dramatické výchovy ve výuce francouzského jazyka. Na základě aktivity žáků na různých stupních vzdělávání umožňuje komplexní procvičení dovedností a kompetencí. Zároveň tyto metody nevylučují zaměřit se na jedno konkrétní téma, které je třeba procvičit.  | Mgr. Anna Benešová |
|
|
| |
|
28. 01. 2015 |
4157 |
La mauvaise note
| Článek se zabývá využitím divadelního textu ve výuce francouzštiny na základních školách. Jedná se o jednoaktovou hru na téma: Jak oznámit rodičům špatnou známku? Text byl mírně upraven vzhledem k požadované jazykové úrovni žáků (A2).  | Mgr. Anna Benešová |
|
|
| |
|
27. 01. 2015 |
4180 |
Divadelní aktivity ve výuce francouzského jazyka - úvod
| Článek se zabývá využitím a přínosem divadelního textu ve výuce francouzštiny na základních školách.  | Veronika Sováková |
|
|
| |
|
26. 01. 2015 |
4195 |