Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "komunikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "komunikace"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Domlouváme se na pravidlech aneb Vytvoření souboru pravidel a dohod jako základního předpokladu úspěšné socializace dítěte

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá tvorbou pravidel v mateřských školách, jejich významem. Uvádí konkrétní příklady pojetí pravidel ve dvou mateřských školách.,
Autor Petra Křížková

Tradice a vyzkoušené rituály

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek uvádí příklady posilování prosociálního chování a rozvoje komunikativních dovedností dětí v mateřské škole.
Autor Helena Kratochvílová

Metody poznávání a rozvíjení individuálních potřeb předškolních dětí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku se věnuje sledování a zaznamenávání individuálního rozvoje dětí a jejich individuálních pokroků, které umožňuje rodičům a učitelům nejen porozumět a rozpoznat současné potřeby dítěte, ale i zhodnotit účinnost působení na dítě. Navíc slouží i jako prostředek pro komunikaci mezi rodiči a učiteli ve vztahu k pokroku dítěte. Naučit se cíleně pozorovat projevy dětí, sledovat a vyhodnocovat jejich vývoj patří k potřebným diagnostickým dovednostem učitelky v současné mateřské škole, jež se snaží naplňovat svůj předškolní vzdělávací program, který by se měl pružně přizpůsobovat dětem a naplňovat vhodnými činnostmi. Jedním z možných prostředků poznávání individuálních potřeb dětí v mateřské škole je dlouhodobé sledování dětí, jejich poznávání prostřednictvím hry, které je opřené o adekvátní analýzu videonahrávek.
Autor PhDr. Eva Šírová, Ph.D.

Program rozvoje metakognitivního myšlení dětí předškolního věku

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek čtenáře seznámí s programem rozvoje mekognitivního myšlení dětí předškolního věku. Realizovaný program vychází z aktivit metodiky Let´s Think! a zaměřuje se na rozvoj kognitivního myšlení dětí, na kooperaci, komunikativní dovednosti, řešení problémů, tvořivosti a kompetencí k autoregulaci učení předškolního věku. Příspěvek stručně popisuje průběh aktivity, názornou ukázkou je přiložený metodický list.
Autor Zdeňka Valentová

Vyrovnávání se dítěte se ztrátou a odloučením

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úryvek z knihy, ve které naleznete příběhy a cvičení pro děti ve věku 4–8 let. Tato cvičení jsou založena na hře a výtvarné činnosti, která pomáhají dětem rozpoznávat emoce, seznámit se se způsoby jejich vyjádření a rozšiřovat si odpovídající slovní zásobu, podporovat sociální a emoční vývoj. Publikace je určena pro pedagogy, vychovatele a každého, kdo pracuje s touto věkovou skupinou dětí.
Autor Julia Sorensen

Mateřská škola může podporovat kreativitu dětí

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jaké změny přineslo zavedení školních vzdělávacích programů (ŠVP) i jak probíhá běžný den ve školce, jsme zjišťovali v 91. MŠ v Jesenické ulici v Plzni. Rodiče předškoláků se s námi podělili o své zkušenosti s mateřskými školami a s problémem nedostatku míst v nich.
Autor Alena Nová

Píšeme knihu o svém městě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Praktický příspěvek je zaměřen na popis sestavení knihy o rodném městě. Žáci se při této činnosti učí komunikovat, řešit problémy, respektovat názory druhých, hledat společný závěr, samostatně řešit problémy.
Autor Alena Atušková

Učit se být

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodiky a praktické aktivity k poznání sebe sama a kolektivu. Použití konkrétních aktivit není omezeno pouze na školní prostředí či věk školou povinných dětí. Své zde jistě naleznou i dospělí.
Autor Josef Valenta

RVP ZV jako příležitost k rozvíjení dialogu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Škola je instituce, která má žáky připravovat pro život; například tím, že se u žáků zaměří na rozvoj komunikačních dovedností. Žáci by se měli naučit rozpoznávat různé komunikační situace, různé sociální role, měli by si osvojit způsoby navazování, udržování a ukončování kontaktu. Vhodně vedeným dialogem by měl učitel žáky směřovat k sebevzdělávání. Vedení dialogu je však uměním, kterému se musejí pedagogové naučit (pomocí literatury, kurzů ...).
Autor Jasňa Šlédrová

Váhy pro život

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Odpovědné sexuální chování skýtá nepřeberné množství témat, o nichž by měli žáci přemýšlet a diskutovat. Autorka nabízí jeden z možných způsobů, jak výše zmíněné realizovat.
Autor Lenka Kubrichtová
Celkem: 145