Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kompozice"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kompozice"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Notační program Sibelius v hudebním vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Možnosti využití notačního programu Sibelius v hodinách hudebního vzdělávání (hudební výchova, hudební nauka, příprava učitele na vyučovací hodinu, notace, kompozice, hudební ukázky, pracovní listy...)
Autor Jaroslav Musil

Skřítek Podzimáček

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Zajímavá výtvarná činnost pro děti předškolního věku. Hlavním tématem se stala pohádková postava Král podzimu a jeho čepice „podzimačka“. Děti se prostřednictvím výtvarných činností seznamují s ročním obdobím podzim a s koloběhem roku. Při výtvarné činnosti pracují s přírodními materiály. Ukázka obsahuje návrh činností v rozmezí jednoho dne od ranních her až do odpoledne.
Autor Kristýna Kosová

Výtvarná dílna: Silueta vs. dekor – šaty pro papírovou panenku

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita podněcuje žáky k samostatnému navrhování oděvů. Jako motivace posloužila výstava Voliéra No. 1, oděvní silueta v současné české módní tvorbě v Moravské galerii v Brně, na které se žáci seznámili s tvorbou nejtalentovanějších současných oděvních návrhářů.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Písně na slova italských renesančních básnířek – nedokončený cyklus

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Námět zaměřený na zpěvní interpretaci i vlastní písňovou tvorbu, jehož kreativní část je motivována neúplností zde zahrnuté hudební předlohy.
Autor Petr Drkula

Rozhovory s obrazy/ Galerie jako otevřený prostor inspirace/ Emil Filla

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace v jejich vlastní pedagogické činnosti. Pozornost je soustředěna k jednomu obrazu vrcholného kubistického období Emila Filly – Zátiší s mandolínou z roku 1927.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

City Life ušima dětských tvůrců

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Reflexe britského hudebně výchovného projektu, který zahrnoval kreativní činnost žáků a jejich živou spolupráci s profesionálními hudebními umělci.
Autor Petr Drkula

Putování za lidovou písní krajem Leoše Janáčka

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt zaměřený na bližší poznávání lašských lidových písní nejen na interpretační bázi, ale i na základě seznámení se s kulturním kontextem oblasti jejich původu. Jeho vyústěním jsou vlastní žákovské tvůrčí úpravy písňového materiálu daného folklórního teritoria.
Autor Petr Drkula

V začarovaném lese

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Hudební předloha pro tvůrčí pohybovou kompozici s prvky volného tanečního vyjádření, inspirovaná pohádkovým tématem.
Autor Petr Drkula

Krajina jako inspirace zvukových experimentů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek přibližuje několik možných forem hudebně tvořivé činnosti v rámci hudební výchovy, jejichž společným jmenovatelem je krajina a její geografické poznávání.
Autor Petr Drkula

Nové zvuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek předkládá a komentuje několik podnětů pro hudebně tvůrčí činnost ve škole, jak ji koncipuje George Self ve své práci New Sounds in Class. Ta ani přes časový odstup více než čtyřiceti let nepozbyla na aktuálnosti a může i dnes napomáhat k poznávání zde dosud málo prozkoumaného hudebněpedagogického terénu, kterým je kreativita a svobodný umělecký projev.
Autor Petr Drkula
Celkem: 29