Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kompozice"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kompozice"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hudba pro činely

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text Sound and Silence J. Payntera a P. Astona rekapituluje možnosti kreativních hudebně výchovných iniciativ podnikaných s žáky a studenty všech věkových kategorií. Zde zahrnutá Hudba pro činely je pak jednou z mnoha eventualit tohoto způsobu práce, kterou lze chápat jako příležitost k tvůrčí interpretaci či jako inspiraci pro vlastní produktivní snahy. Samotná skladba, která je rovněž společným autorským dílem školního kolektivu, může i ve zdejším hudebně pedagogickém prostředí představovat přínosný impulz a cenné obohacení.
Autor Petr Drkula

Experimentální hudební materiál

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přibližuje jeden z možných přístupů v kreativní hudebně výchovné činnosti, jaký zastává Brian Dennis ve své práci Experimental Music in Schools.
Autor Petr Drkula

Experiments in Sound – dětská činorodost na poli soudobé hudební tvorby

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek ilustruje inspirativní pojetí hudebně tvůrčí práce a experimentu se zvukem, které zastává G. Meyer-Denkmannová ve své metodice Experiments in Sound.
Autor Petr Drkula

Experimental Music in Schools – sluch, barva a struktura ve školních zvukových experimentech

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek charakterizuje klíčové aspekty hudebněvýchovné práce Briana Dennise Experimental Music in Schools, jejíž těžiště spočívá v kompozičních a improvizačních experimentech se zvukem a volném hudebním projevu.
Autor Petr Drkula

Ear Cleaning – objevování zvukového univerza v kolektivu třídy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek rozebírá charakter a zaměření hudebně tvůrčí práce ve výuce, jak ji koncipuje R. Murray Schafer ve svém podnětném textu Ear Cleaning.
Autor Petr Drkula

Zvukové projekty

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek předkládá a glosuje základní aspekty projektového způsobu podněcování kreativity v rámci školní hudební výchovy, jaký navrhuje Brian Dennis ve své metodické koncepci Projects in Sound.
Autor Petr Drkula

The Composer in the Classroom – školní hudebně estetické rozpravy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek rozebírá soubor diskuzí, které absolvoval skladatel a pedagog R. Murray Schafer se školní mládeží. Jejich souborné uveřejnění nazvané The Composer in the Classroom vystihuje jejich hlavní poslání podnítit hudební tvořivost a snahu o osobité vyjádření prostřednictvím zvuku.
Autor Petr Drkula

Make a New Sound – estetická výchova s prostředky Nové hudby

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přibližuje didaktické přístupy George Selfa, které zastává ve svém textu Make a New Sound. Ten je zaměřen na uplatnění elementárních forem experimentální produkce a improvizace v hudební výchově.
Autor Petr Drkula

Projects in Sound – zvuky okolo nás, ve třídě i mimo ni

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zaměřuje na koncepci projektově orientované výuky uplatňované ve školní hudební výchově tak, jak ji podává skladatel a pedagog Brian Dennis ve své vlivné metodické práci Projects in Sound.
Autor Petr Drkula

Sound and Silence – improvizace a hudební experiment ve vyučování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přibližuje přístupy Johna Payntera a Petera Astona v jejich hudebně výchovných metodách zaměřených na improvizaci a volnou zvukovou imaginaci.
Autor Petr Drkula
Celkem: 29