Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "komiks"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "komiks"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

TIO a signál

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pomocí příběhu nahlédnete společně s robůtkem TIO a Michalem do historie. Dozvíte se, jak se dřív lidé dorozumívali a komunikovali, jakými způsoby je možné si informace předávat. Naleznete zde náměty na různé tvořivé činnosti a hry, můžete si zahrát třeba na indiány, námořníky nebo objevit kouzlo práce s komiksem. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Jitka Severinová

Uspořádej věty

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Aktivita spojuje všechny tři složky českého jazyka a literatury a lze ji zařadit v libovolném ročníku, např. v šestém nebo sedmém ročníku s důrazem především na žánr pohádky a jeho současné představitele, v osmém nebo devátém ročníku s větším důrazem na stavbu textu a prostředky návaznosti textu. Jednotlivé úkoly lze plnit v různém pořadí, záleží na zvážení učitele.
Autor Zdeněk Sotolář

Komiks ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis vývoje využití komiksů ve výuce s přehledem nejdůležitějších nástrojů pro tvorbu a odkazů na další zajímavé zdroje informací pro další studium této problematiky.
Autor Daniel Kříž

Jak pracovat s hrami na Buď připraven

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Na webovém portálu Buď připraven naleznete hned několik typů her. Některé se hodí přímo do výuky v hodinách, jiné bude výhodnější využít pro samostatnou přípravu dětí. Obecně lze říci, že hry Buď připraven fungují jako komiks, kdy hráč postupuje mezi jednotlivými snímky tvořenými vždy obrázkem a popisným textem. Ve snímcích pak hráč volí, jak by se zachoval a tím posouvá děj dále.
Autor Junák - svaz skautů a skautek ČR

Etická výchova: Metodiky, učebnice a pracovní listy pro ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Předkládané soubory pracovních listů, metodik a učebnic etické výchovy je součástí učebnicové řady pro celé základní vzdělávání. Materiály vznikly v rámci projektu „Etická výchova a učebnice“, registrační číslo CZ.1.07/1.1.00/26.0114, který byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Autor NIDV

Využití ICT ve výuce dějepisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek popisuje integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím informačních technologií si žáci osvojují, procvičují a fixují vědomosti a dovednosti vycházející z aktuální probírané látky. Žáci se učí propojovat digitální technologie s dějepisnými vědomostmi poutavou a pro ně zajímavou formou.
Autor Mgr. Lukáš Rada

Fyzika v příbězích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku autor poukazuje na možnosti, jak podpořit vyučování fyziky pomocí vhodně zvolených a připravených příběhů. Příběhy tu tedy hrají roli didaktických metod (spíš okrajových než klíčových), jejichž účelem je především motivovat žáky k další aktivizaci při práci s učivem. Autor ukazuje použití příběhu ve dvou formách: pomocí komiksu a tradičního vyprávění.
Autor Zdeněk Hromádka

Tipy na aktivity pro psaní na žákovských zařízeních na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek uvádí některé aplikace, které můžete použít pro rozvoj psaného projevu pomocí žákovských zařízení – konkrétně pro psaní vypravování, vytvoření vlastní e-knihy, vytvoření komiksu, myšlenkových map. Uvádím i pomocníka se správností psaného projevu. Většinu aplikací využijete jak při klasické, tak při online výuce s žáky prvního i druhého stupně ZŠ. Šíře pojednávám o možnostech vytváření aktivit ve SMART Výukovém softwaru a SMART Výukovém softwaru Online. Článek je doplněn o obrázky reprezentující výsledky práce dětí.
Autor Martina Štikarovská

Lokální problémy pohledem komiksu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vzdělávací aktivita Lokální problémy pohledem komiksu představuje komplexně zaměřenou tvůrčí žákovskou činnost. Propojuje společenskovědní tematiku lokálních problémů (vyhledání, popis, analýza, návrh řešení) a využívání digitálních technologií k tvůrčí práci. Komiks, populární literární žánr, je atraktivní a motivační forma žákovského zapojení do společenského dění kolem sebe. Komiks zároveň svou vizualizací dodává vybraným problémům „tvář“, čímž mimo jiné i cílí na emoce žáků a ztotožnění se s příběhem. Činnost podporuje rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti, učí žáky spolupráci v rámci skupiny a plánování vlastní práce a dílčích kroků zadaného úkolu.
Autor Vanda Vaníčková

Pracovní listy a metodika pro učitele ke knize Anne Franková - komiksový životopis

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
V lednu 2014 vyšly pracovní listy a metodika pro učitele ke knize Ernie Colóna a Sida Jacobsona Anne Franková - komiksový životopis (Paseka, 2013), kterou vypracovali lektoři o. s. Asi-milovaní ve spolupráci s nakladatelstvím Paseka a Anne Frank House v Amsterdamu. V článku nabízíme základní informace a ukázku jedné kapitoly.
Autor Asi-milovaní o.s.
Celkem: 16