Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "knihovna"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "knihovna"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cesty k rozvíjení gramotností žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Škola by měla hledat stále nové cesty a strategie, které vedou k vytváření efektivního edukativního prostředí pro všechny žáky. Žáci by měli do tohoto prostředí chodit rádi, měli by se rádi vzdělávat. Pokud pedagogové podporují jejich spolupráci a aktivní účast na procesu vzdělávání, škola se zaměřuje na mezilidské vztahy a kulturu, pak se lépe daří rozvíjet potenciál žáků s ohledem na jejich osobní maximum. Příspěvek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Markéta Olbertová

Jak dostat do kapsy celého Čapka a kde vzít knihy bez oslích uší

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Pozvánka na konferenci Digitalizace aneb Konec oslích uší, kterou pořádá Městská knihovna v Praze.
Autor Eva Měřínská

Jičín v proudu třicetileté války

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek ukazuje možnost, jak žákům zajímavou formou zprostředkovat informace o historii města, ve kterém žijí. Aktivita probíhá formou projektu. Příspěvek může být inspirací pro podobný projekt upravený pro podmínky jiného regionu.
Autor Petr Hamáček

Knihovna Pedagogického muzea J. A. Komenského v Praze

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o knihovně a především o jejím unikátním knižním fondu.
Autor Magdaléna Šustová

Městská knihovna v Praze

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší před začátkem školního roku informaci o činnosti Městské knihovny v Praze a představuje zajímavé možnosti spolupráce škol s knihovnami.
Autor Jitka Altmanová

Nová role školních knihoven v 21.st.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisující změny ve fungování školních knihoven v souvislosti se zaváděním technologií do škol na základě zkušeností Mika Eisenberga – děkana Fakulty informačních studií na Washingtonské univerzitě.
Autor Bořivoj Brdička

Poklady Národní knihovny online

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Recenze stejnojmenné aplikace Národní knihovny České republiky umožňující zobrazovat digitalizované historické dokumenty na mobilních zařízeních s výukovým kontextem.
Autor Jan Bouchner

Role školních knihoven v informační výchově

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jednou z klíčových dovedností, kterou by si žáci ze škol měli odnášet, je schopnost práce s informacemi. Zcela zásadní roli zde hrají školní knihovny, jejichž význam je často podceňován. V následujícím článku se pokusíme ukázat některé vybrané aspekty, ve kterých se má knihovna především v oblasti informační výchovy aktivně projevovat.
Autor Zuzana Černá

Středočeská vědecká knihovna v Kladně

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Středočeský kraj patří mezi největší územní celky České republiky. Na jeho území se nachází značné kulturní dědictví spojené s mnoha významnými osobnostmi nebo důležitými událostmi naší historie. Do jednotlivých kulturních institucí kraje vás postupně zveme. V tomto článku zavítáme do Středočeské vědecké knihovny v Kladně.
Autor Středočeská vědecká knihovna

Tajemství nejmenších čtenářek a čtenářů

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text reflektuje šestou minikonferenci odborného panelu čtenářské gramotnosti. Akce se konala 3. prosince 2019 v Olomouci na hejčínském gymnáziu. Text přináší mnohou inspiraci pro učitelky a učitele mateřských škol a prvních ročníků škol základních. Současná, ale i dávná knižní produkce může přinést celou řadu čtenářských setkání a zážitků. Hlavním záměrem minikonference bylo zabývat se tím, jak s dětmi prožít čtený text, jak je přivést k hlubšímu porozumění nejen textu, ale i tomu, proč jej autor píše tak, jak jej píše, pro koho je text určen a podobně. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Petr Koubek
Celkem: 14