Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "klasifikace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "klasifikace"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Model hodnocení ve Smysluplné škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek přináší inspirativní způsob hodnocení ve Smysluplné škole, která díky svému inkluzivnímu zaměření neustále zdokonaluje svůj systém hodnocení dětí. V článku naleznete pojmenovaná kritéria kvalitního hodnocení Smysluplné školy, podle kterých autor článku srovnává dvě nejběžnější formy hodnocení – klasifikaci a slovní hodnocení. Autor zároveň představuje novou formu hodnocení, splňující stanovená kritéria, kterou ve škole ověřují.
Autor Mgr. Jan Korda

Konzultační centrum NÚV – odpovědi k problematice hodnocení žáků na ZŠ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje odpovědi pracovníků Konzultačního centra Národního ústavu pro vzdělávání na zaslané dotazy týkající se problematiky hodnocení žáků.
Autor Národní ústav pro vzdělávání

CLIL - Monitorování výsledků a hodnocení v matematice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky a nabízí příklad hodnocení a zpětné vazby při metodě integrované výuce cizího jazyka a nejazykového předmětu. Přináší příklad monitorování výsledků žáků ze vzdělávacího oboru Matematika.
Autor Jarmila Novotná

Tvorba tajenek jako prostředek rozvoje myšlení žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje rozvíjení myšlenkových procesů v rámci různých druhů myšlení při aktivitách v rámci ekologického kroužku u věkově heterogenní skupiny žáků mladšího školního věku.
Autor Alena Rakoušová

Jednotný systém klasifikace audiovizuálních produktů

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
O tom, že by bylo užitečné mít předem informace o věkové i obsahové přiměřenosti audiovizuálního díla, se hovoří už dlouho.
Autor Karel Tomek

Vztah žáků a rodičů ke klasifikaci na základní škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možnosti zkvalitnění hodnotícího procesu je třeba prostřednictvím důkladné analýzy vlastní činnosti, jejích pozitiv a negativ.
Autor Robert Čapek

Klasifikace dnes?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Současná problematika hodnocení – klasifikace.
Autor Tomáš Pavlas

Hodnocení žáků v málotřídních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá problematikou hodnocení žáků v prostředí málotřídní školy. Zmiňuje přístupy k hodnocení v málotřídní škole, typy hodnocení, pravidla, kritéria a záznamy hodnocení, a možnosti spolupráce s rodiči v této oblasti. V článku jsou použity ukázky ze školních vzdělávacích programů a dalších materiálů malotřídních škol, se kterými VÚP spolupracuje.
Autor Jiří Brant

Jak hodnotit angličtinu na 1. stupni?

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnocení žáků v ZŠ logopedické má některá svá specifika. Žáci si učivo osvojují pomalejším tempem a je třeba je k učení neustále povzbuzovat. Proto má průběžné hodnocení žáků především motivační charakter a má je povzbudit k další souvislé práci. Při výuce AJ se učitel zaměřuje na základní dorozumívací proces s důrazem na praktické použití.
Autor Dagmar Kapustová

Místo známek body

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kritický pohled na klasifikaci a její nahrazení bodovým hodnocením.
Autor Oldřich Suchoradský
Celkem: 12