Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Adventní kalendář naruby
| Týmy pilotních škol zapojených do projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) chystají na závěrečnou projektovou konferenci workshopy, ve kterých se podělí s ostatními účastníky o získané zkušenosti a konkrétní aktivity, které u nich byly realizovány „na cestě“ k rozvíjení gramotností. Například v ZŠ Hranice – Struhlovsko se dlouhodobě věnují rozvíjení čtenářské gramotnosti a hledají metody a formy, které by byly využitelné napříč všemi vzdělávacími obory. Jednou z možností jsou QR kódy, které mají univerzální využití, jsou pro žáky motivační a mohou podpořit jejich aktivní zapojení do práce s texty a s informacemi v různých kontextech. Do plánování a realizace aktivit se pod vedením školních koordinátorek pro gramotnosti zapojili učitelé různých předmětů a ročníků. Využití QR kódů tak sehrálo roli při sdílení a naplňování společného cíle, kterým je podpora čtenářské gramotnosti u všech žáků školy. Inspirativní náměty jsme vám postupně představili.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Mgr. Dana Ježková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
22. 03. 2021 |
318 |
Třídní učitel 2.0 – díl 2.: texting a kalendář
| Druhý díl seriálu o tom, jak třídní učitel používá technologie se zaměřením na texting a kalendář. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
20. 03. 2019 |
2895 |
Aktivity s kartičkami – důležité dny
| Státní (a jiné) svátky, významné dny – tři náměty na výuku i procvičení v hodinách vlastivědy. Kartičky obsahují data a popisky důležitých dnů z kalendáře.  | Pavlína Hublová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
17. 12. 2018 |
5477 |
Šest činností, při kterých učiteli pomůže tablet
| Často převládá názor, že tablet je jen zařízení, které buď slouží jako pouhý internetový prohlížeč, nebo nepřináší oproti desktopu nic nového či zajímavého. V článku se pokusíme identifikovat šest oblastí, které jsou pro tablet velice zajímavé a které lze na tabletu dělat jinak nebo lépe než na klasických desktopech.  | Michal Černý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
4 komentáře |
18. 02. 2015 |
15062 |
Časová osa, metodická část pro žáky SŠ
| Jak jdou po sobě jednotlivá století? Jaké známe kalendáře? V kterých stoletích se odehrály významné události? V kterých staletích žily významné osobnosti?
Článek se zabývá problematikou výuky časové osy na středních školách.  | Mgr. Miroslav Houska |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
30. 12. 2014 |
7957 |
Časová osa, metodická část pro žáky 2. stupně ZŠ
| Jak jdou po sobě jednotlivá století? Jaké známe kalendáře? V kterých stoletích se odehrály významné události? V kterých staletích žily významné osobnosti?
Článek se zabývá problematikou výuky časové osy na základních školách.  | Mgr. Petr Procházka |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
18. 12. 2014 |
9407 |
Čas, časová osa a kalendář v lidských dějinách
| Jak jdou po sobě jednotlivá století? Jaké známe kalendáře? V kterých stoletích se odehrály významné události? V kterých staletích žily významné osobnosti?  | Mgr. Tomáš Mikeska |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 12. 2014 |
7043 |
Centra aktivit: Kalendář – dny v týdnu, měsíce, plánování
| Žáci 2. ročníku během dvou dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu napíší písemnou práci nebo test, která slouží vyučujícímu jako zpětná vazba.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
16. 04. 2014 |
7774 |
Jména kolem nás II
| Kniha z ediční řady Vzděláváme děti se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ s názvem Český jazyk I. uvádí tři náměty pro práci v českém jazyce a to: Vyjmenovaná slova, Jména kolem nás I. a II. Všechny jsou zpracované shodnou formou - po tabulkovém přehledu, který shrnuje základní údaje, přijde metodický komentář. Učitelé nejvíce ocení kopírovatelné přílohy- pracovní listy.
Část Jména kolem nás II pracuje s vlastními jmény pohádkových bytostí, což je pro děti na 1. stupni zajímavé. Seznamují se se jmény obecními i vlastními, uvědomují si původ a význam slov, řadí je podle abecedy.  | Mgr. Kateřina Víšková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
26. 02. 2013 |
6620 |
Kalendář
| Článek popisuje průběh projektu, který byl realizován ve třetím ročníku základní školy. Lze ho však s drobnými úpravami použít v jakémkoliv ročníku na 1. stupni základní školy. Jeho cílem bylo vytvoření celoročního měsíčního kalendáře, který si žáci na závěr projektu vystavili a používali ho ve své kmenové třídě. Mimo toho získali mnoho nových vědomostí a dovedností z různých předmětů, které si zároveň propojili do nových souvislostí.  | Mirka Gardoňová |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
2 komentáře |
19. 04. 2011 |
14376 |