Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Třídní učitel 2.0 – díl 2.: texting a kalendář
| Druhý díl seriálu o tom, jak třídní učitel používá technologie se zaměřením na texting a kalendář. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
20. 03. 2019 |
2295 |
Aktivity s kartičkami – důležité dny
| Státní (a jiné) svátky, významné dny – tři náměty na výuku i procvičení v hodinách vlastivědy. Kartičky obsahují data a popisky důležitých dnů z kalendáře.  | Pavlína Hublová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
17. 12. 2018 |
4620 |
Jména kolem nás II
| Kniha z ediční řady Vzděláváme děti se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ s názvem Český jazyk I. uvádí tři náměty pro práci v českém jazyce a to: Vyjmenovaná slova, Jména kolem nás I. a II. Všechny jsou zpracované shodnou formou - po tabulkovém přehledu, který shrnuje základní údaje, přijde metodický komentář. Učitelé nejvíce ocení kopírovatelné přílohy- pracovní listy.
Část Jména kolem nás II pracuje s vlastními jmény pohádkových bytostí, což je pro děti na 1. stupni zajímavé. Seznamují se se jmény obecními i vlastními, uvědomují si původ a význam slov, řadí je podle abecedy.  | Mgr. Kateřina Víšková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
26. 02. 2013 |
6235 |
Čas, časová osa a kalendář v lidských dějinách
| Jak jdou po sobě jednotlivá století? Jaké známe kalendáře? V kterých stoletích se odehrály významné události? V kterých staletích žily významné osobnosti?  | Mgr. Tomáš Mikeska |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 12. 2014 |
6731 |
Jak jsme tvořili kalendář - ZŠ Suchý Důl
| Uveřejnění prezentace a dalších doplňujících materiálů k tvorbě kalendáře.  | Lenka Formánková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 08. 2007 |
6778 |
Centra aktivit: Kalendář – dny v týdnu, měsíce, plánování
| Žáci 2. ročníku během dvou dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu napíší písemnou práci nebo test, která slouží vyučujícímu jako zpětná vazba.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
16. 04. 2014 |
7181 |
Časová osa, metodická část pro žáky SŠ
| Jak jdou po sobě jednotlivá století? Jaké známe kalendáře? V kterých stoletích se odehrály významné události? V kterých staletích žily významné osobnosti?
Článek se zabývá problematikou výuky časové osy na středních školách.  | Mgr. Miroslav Houska |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
30. 12. 2014 |
7303 |
Rotace Země, měření času
| Pracovní list se zabývá otáčením Země kolem své osy a měřením času na Zemi.  | Miloš Bukáček |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
01. 11. 2007 |
8611 |
Časová osa, metodická část pro žáky 2. stupně ZŠ
| Jak jdou po sobě jednotlivá století? Jaké známe kalendáře? V kterých stoletích se odehrály významné události? V kterých staletích žily významné osobnosti?
Článek se zabývá problematikou výuky časové osy na základních školách.  | Mgr. Petr Procházka |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
18. 12. 2014 |
8704 |
Kalendář
| Žáci si v kruhu zopakují české názvy měsíců a ročních období. Po zopakování anglické abecedy zapíší anglické slovo summer (léto) na základě hláskování. Poté ve skupinách přiřazují anglické názvy měsíců do kruhového kalendáře. Pod vedením učitele si společně kalendář zkontrolují a přečtou nahlas jednotlivé názvy měsíců. Následuje výroba jednotlivých stran do kalendáře ve skupinách. Žáci si své výtvory představí ve větších skupinách, hodinu uzavře Galerie.  | Marie Horčičková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
05. 06. 2009 |
9638 |