Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Třídní učitel 2.0 – díl 2.: texting a kalendář
| Druhý díl seriálu o tom, jak třídní učitel používá technologie se zaměřením na texting a kalendář. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jaroslav Mašek |
|
|
| |
|
20. 03. 2019 |
1253 |
Aktivity s kartičkami – důležité dny
| Státní (a jiné) svátky, významné dny – tři náměty na výuku i procvičení v hodinách vlastivědy. Kartičky obsahují data a popisky důležitých dnů z kalendáře.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
1 komentář |
17. 12. 2018 |
2942 |
Šest činností, při kterých učiteli pomůže tablet
| Často převládá názor, že tablet je jen zařízení, které buď slouží jako pouhý internetový prohlížeč, nebo nepřináší oproti desktopu nic nového či zajímavého. V článku se pokusíme identifikovat šest oblastí, které jsou pro tablet velice zajímavé a které lze na tabletu dělat jinak nebo lépe než na klasických desktopech.  | Michal Černý |
|
|
| |
4 komentáře |
18. 02. 2015 |
11780 |
Časová osa, metodická část pro žáky SŠ
| Jak jdou po sobě jednotlivá století? Jaké známe kalendáře? V kterých stoletích se odehrály významné události? V kterých staletích žily významné osobnosti?
Článek se zabývá problematikou výuky časové osy na středních školách.  | Mgr. Miroslav Houska |
|
|
| |
|
30. 12. 2014 |
5609 |
Časová osa, metodická část pro žáky 2. stupně ZŠ
| Jak jdou po sobě jednotlivá století? Jaké známe kalendáře? V kterých stoletích se odehrály významné události? V kterých staletích žily významné osobnosti?
Článek se zabývá problematikou výuky časové osy na základních školách.  | Mgr. Petr Procházka |
|
|
| |
|
18. 12. 2014 |
7288 |
Čas, časová osa a kalendář v lidských dějinách
| Jak jdou po sobě jednotlivá století? Jaké známe kalendáře? V kterých stoletích se odehrály významné události? V kterých staletích žily významné osobnosti?  | Mgr. Tomáš Mikeska |
|
|
| |
|
17. 12. 2014 |
5797 |
Centra aktivit: Kalendář – dny v týdnu, měsíce, plánování
| Žáci 2. ročníku během dvou dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu napíší písemnou práci nebo test, která slouží vyučujícímu jako zpětná vazba.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
|
|
| |
|
16. 04. 2014 |
6081 |
Jména kolem nás II
| Kniha z ediční řady Vzděláváme děti se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ s názvem Český jazyk I. uvádí tři náměty pro práci v českém jazyce a to: Vyjmenovaná slova, Jména kolem nás I. a II. Všechny jsou zpracované shodnou formou - po tabulkovém přehledu, který shrnuje základní údaje, přijde metodický komentář. Učitelé nejvíce ocení kopírovatelné přílohy- pracovní listy.
Část Jména kolem nás II pracuje s vlastními jmény pohádkových bytostí, což je pro děti na 1. stupni zajímavé. Seznamují se se jmény obecními i vlastními, uvědomují si původ a význam slov, řadí je podle abecedy.  | Mgr. Kateřina Víšková |
|
|
| |
|
26. 02. 2013 |
5542 |
Kalendář
| Článek popisuje průběh projektu, který byl realizován ve třetím ročníku základní školy. Lze ho však s drobnými úpravami použít v jakémkoliv ročníku na 1. stupni základní školy. Jeho cílem bylo vytvoření celoročního měsíčního kalendáře, který si žáci na závěr projektu vystavili a používali ho ve své kmenové třídě. Mimo toho získali mnoho nových vědomostí a dovedností z různých předmětů, které si zároveň propojili do nových souvislostí.  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
2 komentáře |
19. 04. 2011 |
11991 |
Kalendář
| Žáci si v kruhu zopakují české názvy měsíců a ročních období. Po zopakování anglické abecedy zapíší anglické slovo summer (léto) na základě hláskování. Poté ve skupinách přiřazují anglické názvy měsíců do kruhového kalendáře. Pod vedením učitele si společně kalendář zkontrolují a přečtou nahlas jednotlivé názvy měsíců. Následuje výroba jednotlivých stran do kalendáře ve skupinách. Žáci si své výtvory představí ve větších skupinách, hodinu uzavře Galerie.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
05. 06. 2009 |
8745 |