Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kázeň"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "kázeň"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sebereflexe jako nástroj k udržení si kázně ve třídě

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá školní kázní v souvislosti s autoritou učitele. Je orientován na učitele 1. stupně ZŠ. Poskytuje jim návod k sebereflexi, který jim pomůže eliminovat rušivé chování žáků.
Autor Lucie Zormanová

Činitele rozhodující a ovlivňující vznik autority učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorita učitele je v současnosti hojně diskutovaným tématem. Článek věnovaný tomuto tématu se zaměřuje především na činitele, kteří hrají rozhodující roli při budování autority učitelů. Autorita učitele hraje ve vztahu učitel–žák, učitel–žáci významnou roli. Autorita učitele má bezesporu velký vliv na kázeň ve třídě, ovlivňuje efektivitu práce učitele. Učitel, který je pro žáky autoritou, je pro ně také vzorem.
Autor Lucie Zormanová

Škola bez kázně, mlýn bez vody jako stále aktuální téma

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Komenský byl první, kdo se otázkou kázně systematicky zabýval. Zasadil tuto problematiku do svého systematického díla o výchově, v němž obsáhl úplnou soustavu pedagogických pojmů. V otázce kázně měl Komenský na svou dobu pokrokové názory, neboť doporučuje, že škola by měla být „plna bedlivosti a pozornosti ze stran učitelův i žákův“, nikoli „plna křiku, ran a pruhů. Mravní výchově přikládá Komenský velkou důležitost, této problematice se věnuje nejvíce ve Světě mravním.
Autor Lucie Zormanová

Vztahy a výuka ve školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V minulém článku Jak by měla vypadat ideální škola a učitel, který vycházel z výzkumu STEM/MARK Postoje rodičů a žáků ke vzdělávání (2009), jsme došli k závěru, že žákům velice záleží na dobrých vztazích uvnitř školy i na tom, jak vypadá výuka. Dnes se u tohoto tématu zastavíme podrobněji.
Autor Jana Hrubá

Koláž: Problém nekázně se netýká jen školství

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výtah z monitorovaných textů týkajících se problematiky nekázně ve školství.
Autor Jana Hrubá
Celkem: 5