Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "jemná motorika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "jemná motorika"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Základní hygienické návyky spojené se psaním na dotykových zařízeních

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek by měl objasnit, proč mají učitelé věnovat pozornost osvojování návyků spojených s psaním na dotykovém zařízení nebo na klávesnici a jaké jsou odlišnosti od běžného psaní. Obsahuje také různé tipy na aktivity vhodné k uvolňování jemné a hrubé motoriky. Čtenáři si mohou stáhnout autorkou vytvořené materiály vhodné k využití v MŠ a na začátku prvního ročníku v ZŠ.
Autor Martina Štikarovská

Školní zralost I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
První díl seriálu nabízí sledování školní zralosti – zejména oblasti řeči a komunikace, jemné motoriky a laterality. Nabízené aktivity využijí pedagogové při individuální i skupinové práci.
Autor Petra Pšeničková

Hrátky s grafomotorikou: Praktické ukázky aktivit

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek přináší pohled na různé možnosti rozvoje grafomotorických dovedností u dětí v předškolním období. Velmi úzce navazuje na teoretický článek, ve kterém byly popsány obecně známé skutečnosti ovlivňující úroveň grafomotoriky a z nich vyplývající pravidla týkající se přístupu k dětem v tomto směru. Praktická část článku obsahuje cíle, záměry pedagoga a stručný popis aktivit s dokumentačními fotografiemi z dopoledních aktivit v MŠ a odkazy na videosekvence z aktivit uveřejněných prostřednictvím Dětské Mensy.
Autor Marie Čermáková

Hrátky s grafomotorikou: Teoretický úvod k problematice

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek je úvodem k souhrnnému pohledu na různé možnosti rozvoje grafomotorických dovedností v MŠ. První, úvodní část, nabízí stručný přehled základních teoretických informací týkajících se problematiky. Jsou zde vytýčeny obecně známé skutečnosti a z nich vyplývající pravidla, která je nutné respektovat při posilování grafomotorických dovedností v předškolním období. Tento článek je podkladem pro navazující článek, ve kterém jsou podrobně popsány konkrétní aktivity s dětmi v MŠ a doplněny ilustračními fotografiemi či odkazy na videosekvence uveřejněné prostřednictvím internetových stránek Dětská Mensa.
Autor Marie Čermáková

Výtvarná výchova s iPiccy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis volně dostupného grafického editoru iPiccy a možnosti jeho použití ve výtvarné výchově.
Autor Veronika Matoušková

Hrajeme si s říkadly

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí náměty na různorodé aktivity inspirované českými lidovými říkadly. Jedná se o jednoduché karty s obrázky a krátkou úvodní motivací, kdy předškolní děti a žáci mladšího školního věku mohou na říkadlech: Kde je babička?, Ryba a Vrána rozvíjet nejen schopnost rytmizace, ale i slovní zásobu a hrubou či jemnou motoriku.
Autor Mgr. Lucie Víchová

Držíme se určitých mezí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V naší společnosti je kladen důraz na kulturu a vzdělání dětí. Záleží na přístupu učitele a rodičů, jakým způsobem dítě povedou. Snažme se zaujmout dítě v předškolním období náměty vedoucí k rozvoji jemné motoriky a jednotlivých smyslových orgánů a připravit dítě na vstup do školy. Využijme jednoduchých dětských říkanek a písniček pro rozvoj rytmu a pohybu. Rozvíjejme sluchovou a zrakovou schopnost dětí.
Autor Hana Hrabalová

Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ, vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.
Autor Petra Pšeničková

Ovoce a zelenina v přípravném období 1. třídy I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Seriál nabízí ukázku rozvoje řeči, sluchového a zrakového vnímání, motoriky, orientace i předmatematických představ - vše na tématu „ovoce a zelenina“. Jedná se o jednoduchý návod k použití doplněný o zobrazení doporučovaných aktivit. Materiál je vhodný zejména pro žáky v přípravném období 1. třídy ZŠ, pro žáky v přípravné třídě nebo v posledním ročníku mateřské školy.
Autor Petra Pšeničková

Jak se pastelky učily kreslit

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V ukázce vám malý Adámek předvede jak s pomocí pastelek Máni a Boženky dokáže nakreslit myš a svislé nebo vodorovné čáry. V celé publikaci pak příležitostí k tomu, jak se s pastelkami naučit kreslit, poznávat přírodu, zvířata, bude daleko více. Úkoly pro děti jsou doprovázeny pohádkovým příběhem a pro rodiče zase informacemi, jak jejich dítě správně v této cestě podpořit.
Autor Jiřina Bednářová
Celkem: 23